میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

موارد مهم مقاله:

  • مطالب مربوط به حوزه دستگاه‌هاي واقعيت مجازی و افزوده(virtual and augmented reality (VR/AR)) مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و به كارگيري آنها در ايمني ساختمان بررسي شده‌است.
  • سه حوزه كاربردي مهم در اين مقاله، شامل شناسايي خطرها، آموزش و تمرين موارد ايمني، دستورالعمل‌ها و بازرسي از موارد ايمني بوده است.

احداث ساختمان‌ها به عنوان يكي از خطر‌ناك‌ترين صنايع شناخته مي‌شود؛ در هر ساختمان عوامل زيادي وجود دارند كه مي‌تواند به كارگران آسيب بزنند. معمولا بسياري از شركت‌هاي پيمانكار ساختمان، اقدام به تبليغ ايمني در ساختمان‌هاي خود مي‌كنند؛ به علاوه آنها به سختي در تلاش هستند تا بتوانند كاركنان خود را از هرگونه نقص عضو و جراحت، حفظ كنند. با ظهور دستگاه‌هاي واقعيت مجازی و افزوده، بسياري از شركت‌ها متوجه كاربردهاي اين دستگاه‌ها براي ايجاد يك محيط امن شده‌اند؛ در واقع شركت‌ها مي‌توانند از خاصيت غوطه‌وري اين دستگاه‌ها استفاده كنند و محيطي مجازی را براي شرايط كاري پيچيده مهيا كنند. ما در ابتدا به بازبيني و بررسي چندين نمونه اوليه از دستگاه‌هاي واقعيت مجازی و افزوده مي‌پردازيم و سپس محصول‌ها، آموزش‌ها، و الگوهاي ارزيابي مرتبط با آنها را معرفي مي‌كنيم؛ هدف ما اين است كه شما با كاربردهاي به روز دستگاه‌هاي واقعيت مجازي و افزوده در محيط ساختماني بهتر آشنا شويد؛ همچنين شما با مسائل مربوط به اين حوزه آشنا خواهيد شد و از پيشرفت‌هاي احتمالي آن آگاه مي‌شويد. ما از بازه وسيعي از تحقيقات معتبر علمي بهره مي‌گيريم و در اين مقاله يك طبقه‌بندي اصيل براي خواص، حوزه‌هاي كاربرد، موارد ايمني و روش‌هاي ارزيابي مربوط به دستگاه‌هاي واقعيت مجازی و افزوده، ارائه خواهيم كرد. ما در اين طبقه‌بندي توانسته‌ايم كه انواع دستگاه‌هاي واقعيت مجازی و افزوده مناسب براي محيط ساخت‌وساز را معرفي كنيم؛ سپس هر كدام از آنها را به صورت مفصل تشريح كرده‌ايم. با اين حال حوزه‌هاي كاربردي شاخص و رويه‌هاي مربوط به تحقيقات دستگاه‌هاي واقعيت مجازی و افزوده، به صورت كلي بيان شده‌اند؛ به عبارت ديگر تنها به مواردي هم‌چون تشخيص و شناسايي خطرها، تمرين‌ها و آموزش‌هاي ايمني، دستورالعمل‌ها و بازرسي ايمني و خواهيم پرداخت. ما بر اساس بازبيني عميق خود توانسته‌ايم كه ليستي از نواقص اين سيستم‌ها را ارائه كنيم و در ادامه راه‌كارهايي را براي تحقيقات آتي، فراهم كرده‌ايم. تحقيقات و پژوهش‌هاي ما در حوزه دستگاه‌هاي واقعيت مجازی و افزوده، مي‌تواند به محققان و متخصصين صنعتي كمك نمايد؛ به علاوه آنها مي‌توانند از كاربردهاي مختلف اين دستگاه‌ها، مطلع شوند.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید