میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

انقلاب صنعتی

چهارمین انقلاب صنعتی (صنعت نسخه 4.0)  باعث به وجود آمدن تمایل به هوشمندسازی شده است که نه تنها تولیدات مرسوم را تغییر شکل داده است، بلکه تفکر صنعت تولید را در مورد عملکرد تجاری به چالش می‌کشد یکی از این شرکت ها ADLINK است.

با پیاده‌سازی اینترنت اشیا (IIoT)، هوش مصنوعی (AI) و تحلیل داده‌های عظیم در محل، حالا تامین‌کنندگان تجهیزات قادر هستند که خدمات ارزش افزوده را علاوه بر فروش ساده محصولات ارائه داده و کار خود را به مدل تجاری مبتنی بر خدمت گسترش دهند.

به گفته زک لین، مدیر محصولات در شرکت ADLINK، برای اجرایی کردن این مدل تجاری، تامین‌کنندگان تجهیزات قبل از اینکه در مورد اهداف مشتریان شفاف سازی کنند، نیاز به یک نقشه جامع و منابع تحقیق و توسعه متعهد دارند.

این کار بار عظیمی را بر تامین‌کنندگان تجهیزات تحمیل می‌کند. با این دید، شرکت ADLINK به تازگی یک راه‌حل نظارت از راه دور را معرفی کرده است که هدفش تجهیزات تولید همانند پمپ‌ها و کمپرسورهاست.

راه‌حل شرکت ADLINK با دارا بودن طیف وسیعی از کاربردها، به تامین‌کنندگان تجهیزات کمک می‌کند تا سریعا یک سامانه ساخته و موج دیگری از فرصت‌های تجاری را خلق کنند.

به گفته زک لین، مدیر محصولات در شرکت ADLINK، راه‌حل نظارت از راه دور شرکت ADLINK، به عنوان یک سامانه کامل با کاربرد قدرتمند، می‌تواند مدل‌های تجاری کاملا جدیدی را برای تامین‌کنندگان تجهیزات فراهم کند.

قابلیت اطمینان یک نیاز اساسی برای تجهیزات تولید است، به ویژه برای پمپ‌ها و کمپرسورها که نقشی حیاتی در عملکرد خط تولید ایفا می‌کنند.

یک خرابی تجهیز غیرمنتظره می‌تواند منجر به تعطیلی تولید شود. برای جلوگیری از این امر، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات، به قراردادهای خرید خود تعمیرات منظم را اضافه می‌کنند.

تولیدکنندگان معمولا تمایل به پرداخت برای خدمات تعمیر، حتی پس از منقضی شدن ضمانت دارند تا از عملکرد قابل اطمینان خط تولید مطمئن شوند.

تعمیرات منظم می‌تواند قابلیت اطمینان تجهیزات را به شکل چشمگیری افزایش دهد، اما همچنان احتمال خرابی غیرمنتظره را به صورت کامل از بین نمی‌برد.

پیاده‌سازی‌های رو به رشد اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) در سال‌های گذشته، از شبکه حسگرها، تحلیل داده‌های عظیم و فناوری‌های AI برای نظارت برخط و بلادرنگ تجهیزات و پیشبینی خرابی بهره می‌برد.

این کار به مدیران اجازه می‌دهد تا بر شرایط تجهیز را از دور نظارت کرده و با هدف حداکثر کردن زمان کار خط تولید، تعمیرات را برنامه‌ریزی کنند.

یک سیستم بلادرنگ

به گفته لین، یک سامانه نظارت از راه دور بلادرنگ، یک راه‌حل IIoT کامل است که نیازمند پیاده‌سازی از گره‌های انتهایی تا سکوهای ابری است تا کاملا از همه قابلیت‌های خود استفاده کند.

اگرچه طراحی و توسعه چنین سامانه‌ای بدون کارشناسان بسیار متخصص امکان‌پذیر نیست. بسیاری از تامین‌کنندگان تجهیزات به این افراد دسترسی ندارند و بنابراین قادر به استفاده از فرصت‌های در حال ظهور به وجود آمده از خدمات نظارت از راه دور بلادرنگ نیستند.

یک سامانه نظارت از راه دور بلادرنگ، یک راه‌حل IIoT کامل است که نیازمند پیاده‌سازی از گره‌های انتهایی تا سکوهای ابری است تا کاملا از همه قابلیت‌های خود استفاده کند.

از این گذشته، اگر تامین‌کنندگان تجهیزات بتوانند به سرعت یک سامانه نظارت از راه دور بلادرنگ بسازند، شانسی برای خلق مدل‌های تجاری بیشتر خواهند داشت.

برای اینکه به آنها در دستیابی به این هدف کمک کنیم، شرکت ADLINK یک راه‌حل کامل تک-توقفه با هدف قراردادن ماشین‌های گردان همانند پمپ‌ها و کمپرسورها، ارائه می‌کند.

راه‌حل شامل همه چیز از جمله حسگرهای سرجلویی تا سکوی ابری سطح بالا می‌شود و سامانه دارای قابلیت اطمینان بالایی است. علاوه بر آن، تیم ADLINK سامانه را با روند معرفی به شدت ساده‌ای طراحی کرده‌اند تا تامین‌کنندگان تجهیزات آن را تهیه کرده و سریعاً راه اندازی کنند.

آقای لین اشاره می‌کند که راه‌حل با دستگاه غیرمتمرکز تعبیه شده MCM-204 از ADLINK ساخته شده است که به صورت ویژه برای نظارت بر تجهیزات به عنوان گره پایانی، طراحی شده است.

طراحی مکانیکی کوچک و ساده آن، امکان نصب سریع در محل تولیدی را فراهم می‌کند، این امر زمان به کارگیری سامانه را کوتاه می‌کند.

سامانه و درگاه ها

علاوه بر آن، سامانه با پردازنده‌های ARM و ماژول‌های اکتساب داده (DAQ) بهینه‌سازی شده است تا جمع‌آوری داده حسگر تک-توقفه، تحلیل و بارگذاری از طریق ظرفیت و امتیاز محاسبه غیرمتمرکز قدرتمند را امکان‌پذیر سازد.

بدون نیاز به درگاه‌های IIoT، کاربران می‌توانند از صرفه‌جویی در هزینه‌های به کارگیری لذت ببرند.

راه‌حل از شتاب‌سنج‌های پیزوالکتریک مدار یکپارچه (ICP) برای شناسایی لرزش، حسگرهای دیجیتال دما برای تشخیص دما و سرعت سنج برای تشخیص سرعت چرخش، استفاده می‌کند.

سکوی ابری، DataConnect Pro،  بر مبنای Azure SaaS شرکت مایکروسافت ساخته شده است و دارای طیف کاملی از کاربردها و استفاده‌های اتصال و کارکرد سریع است که راه‌حل نظارت از راه دور تک-توقفه ADLINK را به قدرتمندترین ابزار تبدیل می‌کند تا به تامین‌کنندگان برای استفاده از فرصت‌های تجاری جدید کمک کند.

آقای لین اشاره می‌کند که راه‌حل دارای سه مزیت اصلی برای تامین‌کنندگان تجهیزات است.

اولا، راه‌حل به آنها برای تقویت روابط با مشتری از طریق افزودن خدمات متمایز به مدل‌های تجاری فروش محصولات موجود کمک می‌کند، بنابراین آنها می‌توانند جریان درآمد خود را حفظ کنند.

دوما، به آنها برای گسترش حوزه خدمات و خلق مدل‌های تجاری جدید کمک می‌کند. به طور مثال، درحال حاضر آنها می‌توانند خدمات نظارت تجهیز سالیانه مبتنی بر دستمزد را (مثلا از طریق اشتراک سالیانه)، ارائه دهند.

این کار از طریق بروزرسانی برنامه خدمات تعمیرات منظم به تعمیر و نظارت برخط بلادرنگ صورت می‌گیرد. با این روش، تولیدکنندگان می‌توانند حفاظت بیشتری برای تجهیزات تولید خود فراهم کنند.

آخرین مزیت این است که راه‌حل می‌تواند به افزایش کارآیی تعمیرات کمک کند. با درکی کامل و آنی از شرایط تجهیزات، تولیدکنندگان قادر به تنظیم قابل انعطاف برنامه تعمیرات خود و کنترل دقیق اجزای فهرست اموال و در نتیجه استفاده هوشمندتر از منابع شرکت‌ها هستند.

تامین کنندگان

تامین‌کنندگان تجهیزات شروع به تغییر موقعیت بازار خود با افزایش محبوبیت تولید هوشمند کرده‌اند. فروش ساده محصولات و خدمات تعمیر برای همگام بودن با درخواست مشتری کافی نیست.

تنها تامین‌کنندگانی که قادر به ارائه خدمات رضایت بخش و متنوع هستند، می‌توانند قدرتمند ایستاده و با رقابتی سخت روبرو شود. در دنیای تجارت امروزی، کارخانه‌ها به شکل افزاینده ای در حوزه مهارتی خود متخصص شده‌اند.

این یک راهبرد هوشمندانه برای یک کارخانه است تا از قدرت شخص ثالث برای دادن حد رقابتی به خود، استفاده کند. با استفاده از راه‌حل نظارت از راه دور ADLINK، تامین‌کنندگان تجهیزات قادر خواهند بود تا کارآیی خود را با منابع محدود سرعت ببخشند و مدل‌های تجاری را گسترش دهند و در نتیجه، طیف متنوعی از ارزش‌ها را به خودشان و مشتریانشان ارائه دهند.

برای خواندن مطالب بیشتر دراین زمینه میتوانید مقاله IOT:آیا برداشت انرژی به معنی رشد اینترنت اشیاء خواهد بود؟ را مطالعه بفرمایید .

همچنین لطفا مارا در شبکه اجتماعی لینکدین همراهی بفرمایید.

برای مطلع شدن از جدیدترین اخبار صنعت جهان لطفا وحتما در خبرنامه سایت عضو شوید.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید