میانگین امتیاز این مقاله: 1 از 5
( تاکنون 1 نفر امتیاز داده‌اند )

فناوری IIOT نقش مهی را در آینده اتوماسیون صنعتی ایفا می کند. سهم مالی بازار IIOT براساس تحقیقات سازمان Marketsandmarkets تا سال ۲۰۲۰ به مبلغ حیرت انگیز ۳۱۹ میلیارد دلار خواهد رسید. آیا چنین بازاری ازرش سرمایه گذاری دارد؟

براساس گزارش­ های مربوط به تحقیقات انجام شده بروی بازار برای “بازار اینتریت اشیا صنعتی (IIOT)” با تکنولوژی ­های بی سیم و با سیم، مولفه­ های مختلف مثل سنسورها، حافظه و پردازنده، تجهیزات شبکه، RFIDها، صنایع مختلف مثل تولیدکننده ­ها، حمل و نقل، خرده­فروشی ­ها، سلامت و درمان، مباحث جغرافیایی، پیش­بینی جهانی برای سال ۲۰۲۰ که توسط سازمان Marketsandmarkets منتشر شده است، حجم مالی بازار IIOT که در سال ۲۰۱۳ برابر ۱۸۱.۲۹ میلیارد دلار بوده، در سال ۲۰۲۰، با نرخ رشد سالانه(CAGR) 8.15% افزایش پیدا کرده و به میزان ۳۱۹.۶۲ میلیارد دلار می­رسد.

اصطلاح IIOT، با نام­های دیگری مثل اینترنت صنعتی و Industry 4.0 نیز شناخته می­شود که مربوط به رهبران گسترش­دهنده مختلف آن است. در واقع این مفهموم برای سیستمی به کار می­رود که بتواند بخش­های فیزیکی ماشینی یک صنعت را با نرم­افزار و اینترنت، همراه با حسگرها، عملگرها و دیگر مولفه­های صنعتی ادقام کند.

تا بیش از یک دهه آینده، پیش­بینی می­شود IIOT یک انقلاب در صنعت به وجود آورده و آغازگر یک دوره جدید اقتصادی و رقابت باشد.

در حال حاضر روند تغییر در صنایع مختلف آغاز شده است. با پیشرفت­های زیاد در فناوری که هر روزه ارائه می­شود و بدون شک قابل ادغام شدن با صنایع مختلف هستند، مفهموم IIOT قابلیت رشد بسیار زیادی دارد. تکنولوژی­های مختلفی در بحث گسترش IOT نقش دارد، که همچنین باعث شکل­گیری آینده آن نیز می­شود. برخی از این trendها یا همان گرایش بازار که تاثیر زیادی بروی IOT خواهند داشت  شامل IPv6، ازدیاد سنسورها(sensor proliferation)، رایانش ابری(cloud computing)، داده­های حجیم( Big Data) و قابلیت ارتباط استاندارد با سرعت بالا مثل ۴G-LTE می­باشد.

بزرگترین شرکت­هایی که در بحث گسترش IIOT نقش دارد، شرکت­های GECorporation، Intel ، Cisco Inc.، IBM Corp.، Robert Bosch GmbH و شرکت ARM می­باشند. هریک از این شرکت­ها با توجه به توانایی­هایی که دارند، در آینده بحث IIOT تاثیر خاصی می­گزارند و باید دید در بحث­های مختلف کدام یک از این شرکت­ها یا شرکت­های دیگرمی­توانند خود را به عنوان پیشرو در بحث IIOT معرفی کنند.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید