میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

به طور سنتی، سیستم‌های شبکه صنعتی و اتوماسیون صنعتی کارخانه از فناوری‌های فیلدباس استفاده می‌کنند، درحالی که ارتباطات اداری از اییترنت بهره می‌برند. هر دو سیستم مزایای خاص خود را دارند اما سازگار نیستند و این امر سال‌ها بود که مانع از به‌کارگیری ساختار ارتباط استاندارد از دفترکار به سطح میدان می‌شد. بنابراین انتقال استانداردهای ایترنت از سطح دفتری و اداری به دنیای اتوماسیون صنعتی و شبکه های صنعتی ازطریق ایترنت صنعتی یک گام قابل‌توجه بود.

نرخ‌های انتقال بالای داده ۱۰۰ Mbit/sec (CAT ISO/IEC 11801 Class D) و روش انتقال بدون تصادم از ویژگی‌های Fast Ethernet بی‌درنگ می‌باشند که آن را برجسته می‌سازند. مدیریت، سطح میدان و کنترل بدون هیچ گونه تاخیری با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، که این زمینه‌ساز برنامه‌های متنوع جالب می‌شود. تعمیرات و نگهداری از راه دور سیستم‌ها و نصب‌های کامل از طریق شبکه‌های رایانه‌ای یا وب هم‌اکنون امکان پذیر است.

هرچند، محیط صنعتی سنگین در سطح دستگاه، مستلزم مولفه‌های قوی سیستم ایترنت صنعتی می‌باشد. درحالی که محافظت IP20 (کانکتورهای RJ45) برای مولفه‌های سطح اداری کافی است، سطح صنعتی مستلزم محافظت IP65/IP67 است. نکته حائز اهمیت کیفیت بالای اتصالات پلاگی می‌باشد : این‌ها باید به خوبی دربرابر ضربه، ارتعاش، رطوبت، مشکلات EMC، نوسانات دما و شرایط سنگین رسانه‌ای عمل کنند.

کانکتورهای دی-کد M12، براساس DIN EN 61076-2-101، این الزامات و نیازمند‌ی‌ها را ارضا می‌کنند. با ۱۰۰ چرخه جفتی، IP65/IP67 و مقاومت ضربه ۵۰ گرمی، تبدیل به یک استاندارد در ایترنت صنعتی گردید. به عنوان نمونه، کانکتورهای پری-وایرد M12 مور الکترونیک ، می توانند از خطاهای سیم‌کشی پیشگیری کرده و ضد-ضربه هستند. طراحی پین دی-کد شده از خطاهای ناشی از اتصالات نادرست پیشگیری می‌کنند. یک مکانیزم قفل ۱۵ درجه دربرابر ضربه و ارتعاش محافظت می‌کند و بدنه ۳۶۰ درجه کانکتورهای M12 انتقال داده ایمن را حتی تحت شرایط سنگین تضمین می‌کنند.

اگر کمیت داده بالا باشد، به عنوان نمونه در سیستم‌های High Speed Vision، کانکتورهای Xcoded M12 مطابق با E DIN EN 61076-2-109 راه‌حل خوبی ارائه می‌کنند. چهار جفت داده‌ محافظ‌دار مجزا، جدا شده توسط یک صلیب فلزی X شکل، انتقال داده درست تا ۱۰ گیگابیت را تضمین می‌کنند (ISO/IEC 11801 Cat. 6A). مور الکترونیک کانکتورهای X-coded M12 را با کابل منعطف PUR ارائه می‌کند که مناسب استفاده در کاربردهای محرک هستند. تلفیق اتصالات RJ45 در اداره و اتصالات x-coded M12 در میدان امکان ایجاد یک ارتباط مستمر گیگابایتی در سطح شرکت را فراهم می سازد.
مور الکترونیک، با کانکتور پلاگ Y-coded M12، می‌تواند راه‌حل جالب دیگری برای کاربردهای ایترنت صنعتی فراهم سازد. این راه‌حل ترکیبی امکان انتقال توان و سیگنال را یکجا در یک کانکتور تکی را فراهم می‌سازد. یعنی می‌توان درعین ارائه ۲ اتصال ۶ آمپری سرعت انتقال ۱۰۰Mbit/sec داشت. به منظور ارضای تمامی نیازمندی‌های سطح میدان، مور الکترونیک روی یک کابل PUR اتکا می‌کند که برای کاربردهای C-track مناسب است.

به همان اندازه که انتخاب کانکتور درست مهم است، مواد کابل نیز باید مناسب باشد. برای هر کاربرد، یک کابل اختصاصی موجود می‌باشد. برای کاربردهای استاتیک، ما کابل‌های نوع A را با پوشش PVC پیشنهاد می‌کنم. برای کاربردهای منعطف، کابل‌های نوع B با پوشش PUR توصیه می‌شود. برای کاربردهای پویا، که کابل‌ها در معرض پیچش دائم یا زنجیرهای درگ متحرک مستمر هستند، یک نوع منعطف کابل C PUR مورد نیاز است. علاوه بر این، می‌بایست درنظر گرفته شود که یک کابل ایترنت که برای کاربردهای C-track مناسب است، یک کابل پیچش نمی‌باشد و یک کابل ایترنت پیچش برای زنجیرهای درگ مناسب نیست.

به منظور تضمین حداکثر طول عمر، معیار قاطعانه برنامه این‌گونه تعریف شده است : حداقل شعاع خمش، درجه پیچش، چرخه‌های خمش و سایر پارامترها، این‌ها همگی در بسیاری از آزمایش‌ها مورد تایید قرار گرفتند. کابل‌های ایترنت صنعتی مور الکترونیک در برابر مداخله خارجی مقاوم هستند، این توسط محافظ بصری ۸۵ درصدی همراه با مفهوم محافظ ۳۶۰ درجه کانکتور محقق می‌شود و انتقال داده پایدار را تضمین می‌کند.

مور الکترونیک گستره کاملی از محصولات را برای ایترنت صنعتی به عنوان برنامه استانداردی که توسط نسخه‌های سفارشی و مختص-کاربر تکمیل می‌شود، ارائه می‌کند. کابل مناسب برای تمامی پروتکل‌های برنامه وجود دارد، این پروتکل‌ها براساس پایه فیزیکی یکسان توسعه داده شده بودند و ماژول‌های رابط‌ کاربری مناسب داشتند، مانند کانکتورهای فلنج یا سیستم‌های ابتدایی کابل و کابل‌های باس متناظر. تمامی این کابل‌ها برای اتصال سریع مناسب هستند و به راحتی می‌توانند با ابزار اتصال سریع پری-وایر شوند.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید