robotics systems
میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

کدام یک از خودروسازان بهترین موقعیت را در آینده‌ی خودروسازی حفظ خواهد کرد؟ این سوالی است که بسیاری از برترین سازندگان خودرو در جهان از جمله فورد، هوندا، بی‌ام ‌دبلیو را در نمایشگاههای بزرگ فناوری مانند نمایشگاه CES 2020 در ایالت لاس وگاس را برمی‌انگیزد.

چگونه فناوری خودکار نمایش داده شده در CES  بر تولید وسیله‌ی نقلیه اثر میگذارد

ما در سومین بار شرکت در نمایشگاه، فرصت یادگیری بیشتری درباره چشم انداز جسورانه آینده‌ی شرکت‌های خودروسازی و اندیشیدن درباره‌ی راههای محقق کردن این چشم اندازها توسط شرکت خودمان را پیدا کردیم.

بیایید به برجسته ترین روند های نزدیک به اینده که در نمایشگاه CES 2020 نمایش داده شده‌اند نگاهی بیندازیم.

تجربه ایی کامل داخل وسیله نقلیه

این روزها خریداران دیگر به خودرو به چشم وسیله حمل و نقل یا نمادی از وضعیت اقتصادی نگاه نمی‌کنند. “تجربه داخل خودرو” که شامل دیدن نقاط کور، اتصال به اینترنت، طراحی پیشرفته‌ی صندلی خودرو و دیگر ابعادی که راننده و سرنشینان در داخل خودرو تجربه می‌کنند می باشد که بسیار حائز اهمیت واقع شده و تا زمانِ محقق شدن رانندگی خودکار این پیشرفت ادامه خواهد داشت.

شرکت BMW با طرح جدیدی که فضای داخل اتومبیل را به فضایی لوکس و کوپه مانندی برای راننده و یک نفر سرنشین خصوصا با هدف سفر تک نفره به همراه راننده تبدیل کرده و به این ترتیب روند تجربه داخل خودرو را به بالاترین میزان رسانده است. در این فضا مسافر از صندلی بزرگ و بسیار راحتی به همراه جاپایی، صفحه نمایشی که از سقف آویز است و “یک ناحیه صوتی شخصی ” جهت خصوصی‌تر کردن فضا لذت می‌برد.

دیگر نمونه‌های تجربه‌های داخل خودرو که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شدند شامل تلفیق دستیار کنترل صوتی الکسا شرکت آمازون در کادیلاک جدید CT5 و فناوری”Smartphone as Brain” شرکت هوندا  که به افراد این امکان را می‌دهد تا هنگام رانندگی از تلفن همراه خود استفاده کنند.

آوردن وسایل نقلیه‌ی الکتریکی به بازار فروش عمده

از آنجایی که نگرانی‌های زیست محیطی در اولویت می‌باشند بسیاری از خودروسازان سریعا به دنبال توسعه وسایل نقلیه‌ی الکتریکی هستند که به سرعت جذب بازار شوند. برای اینکه فناوری‌های پاک برای جذب بازار شدن باید مقرون به صرفه، قابل اطمینان و بالاتر و ماندگارتر از دیگر انواع فناوری باشند.

وسایل نقلیه‌ایی که در نمایشگاه CES 2020 به نمایش گذاشته شدند شامل فناوری Mustang Mach-E سال 2021 شرکت فورد، فناوری تمام الکتریکی شرکت Fisker’s Ocean و فناوری مفهومی الکتریکی شرکت نیسان بودند. تمام این وسایل نقلیه دارای میانگین باتری برای 300 مایل پیمایش هستند و همچنین فناوری مفهومی الکتریکی شرکت نیسان در کمتر از 5 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت می‌رسد.

ایجاد یک اکوسیستم چند حالتی در وسایل نقلیه‌ی خودکار

حمل و نقل آن جایی جالب می‌شود که تولیدکنندگان آینده‌‌ی وسایل نقلیه را فقط مجموعه‌ایی از اتومبیل‌های انفرادی نمی‌بینند، که آنها را اکوسیستمی هماهنگ از وسایل نقلیه‌ایی با هدف عملکرد خودکار جهت رساندن افراد به مقاصد، تحویل بار و همچنین ایجاد ایستگاه‌های کاری متحرک جهت دور ریختن پسماندها می‌بینند.

شاید مفصل‌ترین و گسترده‌ترین تصویرسازی آینده حمل و نقل را شرکت تویوتا انجام داده که با پرده برداری از بستر خدمات متحرک (MSPF) به صد سال آینده و ورای آن نگاه کرده است. تویوتا مجموعه‌ایی چندکاربردی از وسایل نقلیه‌ی انعطافپذیری را تصویرسازی کرده که به صورت کلی هرگونه نیاز احتمالی پیش‌آمده را به صورت آنلاین و هنگام حرکت وسیله حل می‌کند.

شرکت هیوندا با مفهوم وسایل نقلیه پرنده که شامل تاکسی‌های پرنده هم می‌شود آینده را به تصویر کشده است. این شرکت الگوی وسیله نقلیه انعطاف پذیری با ترکیب برخی عوامل رانندگی خودکار را نیز به نمایش گذاشت.

تمامی این موارد چه معنا و مفهومی در تولید دارند

 با توجه به تمامی تقاضاهای مربوط به مجموعه‌های چندکابردی وسایل نقلیه می‌توان گفت که انعطافپذیری خودروها در اساس کار اولیه سازندگان قرار خواهد گرفت. خودروسازان برای ایجاد تجربه طراحی داخلی خودرو براساس انتخاب رانندگان باید انواع خودروهایی را تولید کنند تا زمان از کارافتادگی ناشی از تغییروضعیت خودرو به حداقل برسد.

تولید انعطافپذیر باعث ایجاد نیاز به قابلیت ردیابی می‌شود. سیستم‌های انعطافپذیر بسیار پیچیده‌تر از خطوط تولیدی هستند که فقط توسط یک سیگنال کنترل می‌شوند، و همین امر لازمه‌ی ردیابی دقیق و کامل تمامی اجزای خودرو می‌شود. سیستم‌های قابل ردیابی از بارکد خوانها، فناوری RFID یا از ماشین‌های ردیابی (یا ترکیبی از این سه مورد) جهت ارتقا ردیابی استفاده می‌کنند.

در پیچیدگی بیشتر وسایل نسل بعد نیاز بیشتری برای تضمین ماندگاری هربخش از تولید و جایگزاری دقیق اجزا هنگام مونتاژ قطعات لازم است. سیستم‌های تایید برچسب زنی و نشانه‌گذاری قطعات با افزایش طرفیت تجربه داخل خودرو در آینده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اتوماسیون Omron

اُمرون اتوماسیون صنعتی است که راه حل های اتوماسیونی را خلق و می‌فروشد که شامل روبتیک‌ها، سنسورها، سیستم حرکتی و ایمنی و طراحی اتوماسیون‌هایی برای صنایع غذایی و نوشیدنی و سیستم‌های نیمه رسانا می‌باشد. این شرکت که تاسیس سال 1933 میلادی است با بیش از 37هزار پرسنل در بیش از 110 کشور به مشاغل با راه حل‌های جهانی خلاق کمک می‌کند. فناوری Adept بخش ارزشمندی از خانواده Omron می‌باشد.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید