سارقان مدرن برق
میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )
مدتهاست حضور ماینرهای غیرمجاز در سراسر کشور مشکلات عدیده‌ای را برای صنعت برق کشور به وجود آورده است. افرادی که از بسترهای شخصی و خانگی گرفته تا مزرعه‌های کوچک و بزرگ استخراج اقدام به بدست آوردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پرسود می‌کنند. در بسیاری از این موارد به واسطه اینکه برق مصرفی از مسیری خارج از کنتور داخلی انشعابها تامین می‌شود، برق شبکه به راحتی دزدیده شده و افراد حتی پولی بابت این برق نیز پرداخت نمی‌کنند.

 

وزیر نیرو گفت: در مراکز غیرمجاز تاکنون ۲۰۱ هزار و ۶۳۷ ماینر‌ غیرمجاز کشف شده است که حدود ۵۸۴ مگاوات معادل چهار نیروگاه گازی، برق مصرف می‌کردند.
به گزارش سیتنا، رضا اردکانیان در برنامه زنده تلویزیونی “نگاه یک” اظهار داشت: خوشبختانه تحول خوبی در رشد صنعت داشته‌ایم به‌طوریکه فقط در دولت دوازدهم ۱۹۹ صنعت فولادی با بار مصرفی ۳۶۵۴ مگاوات وارد مدار شده‌اند.

به گفته اردکانیان، بیش از ۱۶ هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت است که قرار است در دولت آینده به بهره‌برداری برسد.

اردکانیان گفت: سال گذشته با توجه به پیش‌بینی سال خشکی که داشتیم برای پاسخگویی به نیاز مردم ۳۵۰ هزار توافق‌نامه با واحدهای صنعتی به منظور جابجایی بار انرژی امضا شد تا چیزی حدود ۷ هزار مگاوات جابه‌جایی بار از نیمه خرداد ۱۴۰۰ صورت بگیرد.

 اردکانیان گفت: رشد مصرف برق و افزایش دما در کشور باعث بروز مشکلاتی برای نیروگاه‌ها می‌شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برق یک کالای قابل ذخیره‌سازی نیست، اگر ما به اندازه مصرف تولید کنیم مشکلی نداریم. اگر نیم درصد هم خارج از محاسبه افزایش مصرف داشته باشیم، به این معناست که ما در پاسخگویی ناتوان خواهیم بود.

وی با اشاره به مصارف رمز ارزها در کشور گفت: بر اساس آمارهای جهانی منتشر شده ۱۰ درصد انرژی که در کل دنیا برای تولید رمز ارزها مصرف می‌شود، در جغرافیای ایران است. عددی که اعلام کردند برای مصرف انرژی چیزی حدود ۲۰ هزار تا ۶۰ هزار مگاوات است.

اردکانیان افزود: مراکز مجاز استخراج رمز ارز ۳۲۱ مگاوات مصرف برق داشتند که از اول خرداد ماه تا آخر شهریور خاموش شدند. بر اساس آخرین آمار در مراکز غیرمجاز تاکنون ۲۰۱ هزار و ۶۳۷ ماینر‌ غیرمجاز کشف شده است که حدود ۵۸۴ مگاوات معادل چهار نیروگاه گازی، برق مصرف می‌کردند.

منبع: خبرگزاری سیتنا

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید