میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

همکاری دو شرکت

شركت Industrie و CESMII-موسسه فعال در حوزه توليد هوشمند- با يكديگر همكاري مي‌كنند تا بتوانند يك تحول ديجيتالي را صنعت توليد ايجاد كنند.

هدف آنها ارتقاي تعامل‌پذيري و به اشتراك‌گذاري مجموعه‌اي از مهارت‌ها و توانمندي‌ها است. آنها در نمايشگاه Hannover Messe 2021 اولين نتايج همكاري خود را ارائه كردند.

آلمان و آمريكا جز پنج كشور برتر توليدكننده در سطح جهان شناخته مي‌شوند. اين دو كشور توليدكننده در تلاش بوده‌اند كه شبكه‌اي از تامين‌كننده‌ها و تاسيسات را به اشتراك بگذارند؛

به عنوان مثال مي‌توان به همكاري بسياري از شركت‌هاي كوچك و متوسط اشاره كرد. شركت آلماني Plattform Industrie 4.0 و موسسه آمريكايي  CESMII همكاري خود را به صورت علني اعلام كردند؛

آنها هدف اين همكاري را غلبه بر چالش‌هاي موج چهارم صنعتي و توليد تجهيزات هوشمند، خواندند. اين دو شركت براي اينكه بتوانند با ديگر شركت‌ها رقابت كنند، بايد همكاري بين‌المللي آنها به اهدافي هم‌چون تعامل‌پذيري عملياتي، ايجاد زيرساخت‌هاي به اشتراك‌گذاري داده، توسعه مهارت‌هاي نيروي كار و توليد پايدار دست يابد.

برنامه های اینده

 شركت Plattform Industrie 4.0 با توسعه مفاهيم پيش‌رقابتي، توصيه‌هاي فناورانه و پياده‌سازي ايده‌ها، به موج چهارم صنعت در آلمان كمك مي‌كند.

موسسه CESMII در تلاش است كه توليد هوشمند را در آمريكا ارتقا دهد، اين امر با حمايت از تحقيقا‌ت پيش‌رقابتي، مهيا كردن ابزارها و ايجاد بسترهاي آزمايشي براي فناوري‌هاي جديد ممكن خواهد شد.

به علاوه اين موسسه براي آموزش نسل‌ها بعدي، محتواهاي مفيدي را در مورد توليد هوشمند، مهيا كرده است.

Thomas Hahn عضو كميته مديريتي شركت Plattform Industrie 4.0 مي‌گويد: «صنايع توليدي به صورت جهاني به يكديگر متصل هستند؛ به علاوه توليدكنندگان درگير موج جهاني تحول ديجيتالي هستند.

با اينكه ديجيتال‌سازي مي‌تواند تاب‌آوري، انعطاف‌پذيري بالا و بازدهي بيشتر را به ارمغان بياورد، اما ما بايد زيست‌بوم‌هاي ديجيتالي را به صورت جهاني شكل دهيم تا تمامي ملت‌ها در كشف فرصت‌هاي اين حوزه، كمك كنند.

ما قدردان رابطه ميان Plattform Industrie و CESMII هستيم و در نمايشگاه Hannover Messe گردهم آمده‌ايم تا در مورد ديجيتالي‌سازي صنعت صحبت كنيم».

پلتفرم صنعت و CESMII در نمايشگاه هانوفر مس 2021

شركت Plattform Industrie مفتخر شد كه CESMII دعوت آنها را براي ايجاد زيست‌بوم جهاني توليد هوشمند در نمايشگاه Hannover Messe قبول كرده است.

نمايشگاه 2021 Hannover Messe به عنوان بهترين فرصت براي ارائة نتايج همكاري اين دو شركت محسوب مي‌شود. در كيوسك ديجيتالي Plattform Industrie يك پروژكتور ويديويي به شما تعامل‌پذيري و موقعيت مشترك جهاني را در اين حوزه (توسط LNI 4.0) نشان مي‌دهد و پايداري زيست‌محيطي را توصيف مي‌كند.

همكاري در دو حوزه اصلي: استانداردسازي فناوري و مهارت‌هاي نيروي كار

براي اينكه از تعامل‌پذيري فناوري‌هاي پيش‌رقابتي (در حوزه توليد هوشمند) در سيستم‌هاي مختلف  IT/OTمطمئن شويم، بايد به استانداردسازي فناوري‌ها دست يابيم.

براي اينكه مسير نوآوري ادامه يابد و با چالش‌هاي جديد سازگار شويم، نياز داريم كه توانمندي‌هاي نيروي كار و مهارت‌هاي آنها به صورت مستمر ارتقا يابد.

اين موارد به عنوان تلاش‌هاي تكميلي محسوب مي‌شوند كه به كشورهاي آمريكا و آلمان كمك مي‌كنند تا مطمئن شوند كه همكاري آنها مبتني بر استانداردهاي مشترك است و هر دوي اين كشورها از اين همكاري، بهره خواهند برد.  

John Dyck مدير عامل شركت CESMII از همكاري مشترك آنها از سال 2020 قدرداني مي‌كند و مي‌گويد: «هر دو شركت زمان زيادي را براي درك روش‌هاي متقابل و محيط ملي اختصاص داده‌اند.

ما اكنون به نقطه‌اي رسيديم كه مي‌توانيم فعاليت‌هاي قاطعي را آغاز نماييم. ما مي‌خواهيم تلاش‌هاي ما به نيازهاي شركت‌هاي متوسط و كوچك نيز پاسخ دهد؛

در واقع ما مي‌خواهيم به اين شركت‌ها كمك كنيم تا از شرايط قرنطينه كوويد 19 خارج شوند و بتوانند مشاغل جديدي ايجاد كنند. شركت‌هاي Plattform Industrie و CESMII فرصت‌هاي بسياري را در تحول ديجيتالي صنعت توليد مي‌بينند؛ به علاوه بر اساس قرارداد مشترك ما، مي‌خواهيم زيست‌بومي پايدار ايجاد كنيم».

دستاوردهای دو شرکت

ويدئويي كه در نمايشگاه 2021 Hannover Messe نشان داده مي‌شود، بيانگر مشخصات توليد هوشمند است، به علاوه در اين ويدئو به تعامل‌پذيري محصولات شركت Plattform Industrie اشاره مي‌شود.

يكي از دستاوردهاي بزرگ اين دو شركت، رسيدن به درك درستي از فناوري و اصطلاحات استفاده شده توسط راه‌حل‌هاي فني است، در اين صورت آنها مي‌توانند از تعامل‌پذيري دارايي‌هاي خود در سرتاسر كشورها و حوزه‌ها، اطمينان حاصل كنند.

پروفايل‌هاي توليد هوشمند (پروفايل‌هاي SM توسط شركت CESMII) و محافظ‌هاي مديريت دارايي (AAS توسط شركت Plattform Industrie) به تبادل اطلاعات ميان شركا كمك كردند و شبكه‌اي مفيد را راه‌اندازي نمودند.

تبادل اطلاعات بر اساس مبناي استاندارد طول‌عمر هر چرخه ‌اقتصادي خواهد بود. دكتر Dominik Rohrmus مدير ارشد فناوري در آزمايشگاه‌هاي شبكه Industrie 4.0 (به نمايندگي از شركت Plattform Industrie) مي‌گويد: «پروفايل‌هاي SM و AAS مي‌توانند سطوح بالايي از هم‌افزايي را نشان دهند.

اين دو زيرساخت‌ها به خوبي هماهنگ خواهند شد. ويدئوي ما نشان مي‌دهد كه محافظ‌هاي مديريت دارايي چگونه به شما اولين ايده‌ها را خواهند داد. بنابراين با رويايي دست‌يابي به اين اهداف، هر دو شركت قبول كردند كه فناوري‌هاي يكديگر را در بسترهاي خود به كار بگيرند.

اطلاعاتي در مورد شركت Plattform Industrie

اين شركت به عنوان يك شبكه اصلي آلماني محسوب مي‌شود كه در راستاي توسعه تحول ديجيتالي در صنعت توليد، گام بر مي‌دارد.

سياست‌مداران، جوامع اقتصادي، دانشمندان، اتحاديه‌هاي مبادلاتي و ديگر شريكان در اين زيرساخت فعال هستند كه شامل 350 فعال از 150 سازمان خواهد بود.

اين زيرساخت از شركت‌هاي آلماني حمايت مي‌كند و به آنها موارد كاربردي، اطلاعات و توصيه‌هايي را در مورد پياده‌سازي فعاليت‌ها در اين زيرساخت، ارائه مي‌كند. تعداد همكاري‌هاي متعدد اين زيرساخت نشانگر اهميت پررنگ آن در موج چهارم صنعت است.

اطلاعاتي در مورد شركت CESMII

اين شركت به عنوان يك موسسه ملي آمريكايي شناخته مي‌شود كه بر روي توليد هوشمند، تحركات فرهنگي و تحولات فناورانه تمركز كرده است؛

به علاوه اين موسسه فناوري‌هاي صنعتي ايمن را به عنوان يك الزام ملي معرفي مي‌كند. اين موسسه مي‌تواند جابه‌جايي سريع اطلاعات (داده‌هاي خام يا داده‌هاي مدوله شده) را ميان عمليات‌هاي آني و مردم يا سيستم، مهيا كند؛

اين موضوع در سازمان‌هاي توليدي از اهميت بالايي برخوردار است. اين شركت مي‌خواهد مطمئن شود كه تمامي افراد حاضر در صنعت توليد بتوانند در سريع‌ترين زمان به اطلاعات و نوآوري دسترسي داشته باشند.

اين شركت در سال 2016 و با مشاركت بخش ملي انرژي، بازدهي انرژي و انرژي‌هاي تجديدپذير ايجاد شد؛ اين شركت به عنوان سومين شركت ايجاد شده توسط اين بخش شناخته مي‌شود.

اين شركت از حسگرهاي پيشرفته، داده‌ها (مصرف، بسترسازي، مدلسازي و تحليلي)، زيرساخت‌ها و بخش‌هاي كنترل استفاده مي‌كند تا بتواند پياده‌سازي توليد هوشمند را تسريع كند.

اين فرآيند مي‌تواند بر روي عملكرد توليدكننده تاثيرگذار باشد، زيرا مي‌تواند زمينه‌هاي زير را ارتقا دهد: كيفيت، پياده‌سازي، هزينه‌ها سوددهي، امنيت، بهره‌وري انرژي و ضريب اطمينان دارايي‌ها. برنامه‌هاي اين شركت و مديريت آن بر عهدة دانشگاه كاليفرنيا است.

برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه میتوانید مقالات گوگل با همکاری زیمنس، صنایع تولیدی را هدف قرار می دهد و ماژول(ROHM ):(Wi-SUN FAN) پروتكلي جديد براي دستگاه‌هاي داراي برد بلند را مطالعه بفرمایید.

همچنین لطفا مارا در شبکه اجتماعی لینکدین همراهی بفرمایید.

برای مطلع شدن از جدید ترین اخبار صنعت جهان لطفا و حتما در خبرنامه سایت عضو شوید.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید