میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

بررسي روندهاي آتي در صنعت توليد

سال 2020 يك سال غيرعادي در سال‌هاي اخير محسوب مي‌شود و صنعت توليد آمريكا اين تاثير را حس كرده است. ميزان توليد كاهش يافت و صنعت در روزهاي اول قرنطينه، وادار به تعطيلي شدند كه باعث شد سطح اشتغال در صنعت توليد به شدت كاهش پيدا كند. ما مي‌خواهيم يك نگاه كلي به سال 2021 داشته باشيم و نگاهي به آينده صنعت توليد و چهار رويه براي سال آتي كنيم.

صنعت توليد به دنبال روش‌هايي است كه بتواند در مقابل اختلالات خود را ايمن كند

قبل از اينكه بيماري كرونا همه‌گير شود، صنعت توليدي در تلاش بود كه به ميزان فعاليت پس از بحران سال 2008 دست يابند. با اين حال پس از اينكه اولين موج قرنطينه آغاز شد، مرحله بازيابي براي تمامي بخش‌هاي صنعت به صورت يكسان صورت نگرفت. ممكن است كه بازيابي بخش‌هاي صنعت در سال 2021، مدت زمان بيشتري را نياز داشته باشد؛ اين نتيجه بر اساس پيش‌بيني‌هاي Deloitte است كه مبتني بر پيش‌بيني Oxford Economic Model (OEM)  براي كاهش نرخ سالانه توليد ناخالص ملي (2020-2021) بوده است؛ پيش‌بيني آكسفورد بيان مي‌كند كه شاهد 3/6 درصد كاهش در سال 2020 و 5/3 درصد رشد در سال 2021 خواهيم بود.

صنعت توليد آمريكا (5/16- درصد سال به سال) و سفارشات كل داده شده به كارخانه‌هاي آمريكايي (7/22- درصد سال به سال) در شوك اولين دوره قرنطينة جهاني، شاهد كاهش چشم‌گير در ماه آپريل بود كه مانع پيشرفت مستمر صنايع گرديد. شاخص توليد صنعت آمريكا در دسامبر بر روي عدد 7/105 قرار دارد (آخرين ماهي كه اين شاخص اعلام شده است)؛ اين موضوع نشان‌دهنده يك كاهش چشم‌گير نسبت به ميزان 110 است كه براي قبل از همه‌گيري كرونا بوده است. امروزه سطوح سفارشات و توليد هنوز كمتر از سال 2019 است، اما روند كاهشي قدرت كمتري دارد. ظرفيت صنعتي در ماه آپريل 1/64 درصد بوده است كه در ماه دسامبر به 5/74 درصد افزايش يافته است. با اين حال هنوز هم كمتر از ميزان ظرفيت صنعتي قبل از همه‌گيري 77 درصد است.

کاهش چشمگیر اشتغال

به علاوه در سال 2020 شاهد كاهش چشم‌گير در سطح اشتغال بوديم كه علت اصلي آن تعطيلي صنعت در روزهاي اوليه قرنطينه و كاهش سفارشات است؛ در واقع ماه آپريل نشان دهنده كمترين ميزان اشتغال صنايع، از سال 2010 است. با اينكه امروزي صنايع مختلف كشور دوباره عملياتي شده‌اند، اما هنوز هم سطح اشتغال در دسامبر 543000 نفر كمتر از فوريه است. تمامي اين نشانه‌ها باعث شده است كه عدم قطعيت در محيط صنعت حضور داشته باشد؛ با اين حال ما يك نظرسنجي را برگزار كرديم كه در آن 63 درصد از مديران بيان كردند كه ديد آنها نسبت به آينده صنعت، مثبت است. در ادامه به چهار رويه صنعت توليد براي سال 2021 خواهيم پرداخت و به شما نشان مي‌دهيم كه چه اتفاقي رخ مي‌دهند.

چهار رويه آتي در صنعت توليد

  • مديريت اختلال در صنعت توليد
  • سرمايه‌گذاري ديجيتال
  • انعطاف‌پذيري زنجيره تامين
  • سازگاري با محل كاري جديد

مهارت مي‌تواند تبديل به عامل كليدي براي انعطاف‌پذيري صنعت توليد باشد

سال آينده براي توليدكنندگان متفاوت خواهد بود، زيرا دوران قرنطينه بر روي بخش‌هاي مختلفي از توليدكنندگان، تاثير گذاشته است. برخي از شركت‌ها بايد دوباره جريان‌هاي درآمدي از دست رفته را مهيا كنند؛ برخي شركت‌ها بايد شبكه‌هاي تداركات خود را با نيازهاي متفاوت بازار، مجددا تنظيم كنند. با اين حال تمامي توليدكنندگان بايد انعطاف‌پذيري را در عمليات‌هاي خود بگنجانند. آنها بايد به صورت پيوسته بر روي فناوري‌هاي ديجيتالي، سرمايه‌گذاري كنند و از آنها در فرآيند توليد و شبكه توزيع استفاده كنند. توليدكنندگان مي‌توانند اختلالات ناشي از قرنطينه را رفع كنند و انعطاف‌پذيري مورد نياز براي نجات خود را، ايجاد نمايند.

رهبران صنعت توليد با شناسايي را‌ه‌حل‌ها براي چالش‌هاي خاص دوران قرنطينه (به عنوان مثال نوسانات تقاضا در بازار)، مي‌توانند يك بار ديگر فعاليت خود را آغاز كنند. توليدكنندگان بايد اهدافي را براي جمع‌آوري داده مشخص كنند و سپس اقدام به تحليل طرح‌هاي توليد جهاني نمايند؛ اين مرحله به عنوان يك عامل كليدي براي مشخص كردن نقاط عطف و فرصت‌ها براي بهبودي، محسوب مي‌شود. در نهايت توليدكنندگان بايد بررسي كنند كه digital twins (در محصولات، فرآيندها و محيط‌هاي توليدي) چگونه مي‌توانند به بقاي صنايع و صنعت كمك كنند. شايد پس از گذشتن از سال 2020، بتوانيم در سال بعد به پيشرفت‌هاي چشم‌گيري برسيم.

رويه‌هاي انرژي و شخصي در سال 2021

ديد كلي ما در اين مقاله، صنايع نفت، گاز، مواد شيمايي، انرژي، تاسيسات و انرژي‌هاي تجديد پذير را پوشش داده است. به علاوه ما در مورد صنعت توليد و ساخت‌وساز نيز صحبت كرده‌ايم. ما هر بخش صنعتي را ارزيابي كرده‌ايم تا به مديران كمك كنيم كه برنامه‌هاي بهتري را براي موفقيت و مقابله با چالش‌هاي پيش‌بيني نشده، ايجاد كنند.

برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه میتوانید مقالات گوگل با همکاری زیمنس، صنایع تولیدی را هدف قرار می دهد و ماشين‌هاي خودكارشده به صورت مداوم به صنايع مختلف راه میابند را مطالعه بفرمایید.

همچنین لطفا مارا در شبکه اجتماعی لینکدین همراهی بفرمایید.

اگر میخواهید از به روز ترین موضوعات و مطالب صنعت جهان با خبر شوید لطفا و حتما در خبرنامه سایت عضو شوید.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید