میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

با شیوع جهانی [بیماری کرونا] در سرتاسر دنیا، شرکت‌ها در جستجوی یافتن راه‌هایی برای تغییر نحوه کار خود و حرکت به سوی دیجیتالی شدن هستند. این کارخانه ها عبارتند از: پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی و تاسیسات تولیدی و این تغییر باید در سریع‌ترین زمان ممکن رخ دهد.

پرابهو سانداراجان (Prabhu Soundarrajan)، مدیر بخش نرم افزار شرکت Honeywell Process Solutions (HPS)، که به مصرف‌کنندگان صنعتی سراسر دنیا کمک می‌کند تا از امکانات به شکلی ایمن، قابل‌اعتماد، کارآمد، مداوم و سودبخش‌تر استفاده کنند، می‌گوید:« آن‌چه هم اکنون پیرامون ما درحال رخ دادن است بی‌سابقه می‌باشد. کسب وکارها و کارکنان باید به‌دنبال شیوه جدیدی برای زندگی و کار باشند از جمله صنایعی که در آنها از کارگران بسیار زیادی استفاده می‌شود.»

و اما ابزارهای دیجیتالی اثبات‌شده و مطمئن می‌توانند این کار را آسان‌تر کنند.

در یکی از کارخانه‌ های خودمان، مرکز تولید پلاستیک در Orange، تگزاس شاهد این اتفاق بودیم. وقتی ویروس کرونا شروع به تسخیر ایالات متحده آمریکا کرد، بلافاصله مشخص شد که مدل عملیاتی حضور کارکنان در کارخانه باید تغییر کند. بلافاصله نرم‌افزار کار از راه دور تهیه و اجرا شد بدون آن‌که خللی در روند تولید محصولات پیش آید.

جیسون اورسو (Jason Urso) مدیر ارشد بخش تکنولوژی شرکت HPS می‌گوید:« در عرض چند ساعت کاری که فقط می‌شد در محل کارخانه انجام داد، ناگهان از بخش‌های دیگر Honywell، دفاتر یا شرکت‌های منطقه‌ای یا از کارخانه‌های دیگر قابل انجام شدند. در این روش، امنیت سایبری و اقدامات محافظتی به صورت کامل صورت می‌گیرد که وجود آنها در مرکز کنترل مهمی مانند آنچه در Orange تگزاس داریم، اجباری است.

این آزمایش بر روی کارخانه تولیدی‌مان کمک کرد تا بتوانیم همین روش را برای سایر کارخانه‌ها اجرا کنیم. Prahuba می‌گوید:« با استفاده از تکنولوژی، امروز شاهد آن هستیم که چگونه می‌توانیم به مشتری‌های خود کمک کنیم تا از راه دور و درحالی‌که دسترسی به محل کار برای‌شان محدود است، کارها را از راه دور انجام دهیم.»

در اینجا سه نکته را برای مدیریت عملیات‌ها از راه دور ارائه می‌کنیم:

  1. پشتیبانی از تیم‌های مهمی که در محل کار حضور دارند

به‌منظور حفظ ایمنی کارکنان و در راستای دستورالعمل‌های فاصله اجتماعی که مردم را ترغیب می‌کند تا حداقل 6 فوت (حدود دو متر) از ی‌کدیگر فاصله داشته باشند لازم است تا تعداد کارکنان حاضر در محل کاهش یابد.

فقط کارگرانی که باید کار خود را به صورت حضوری انجام دهند باید در محل حاضر شوند.

کاهش تعداد کارکنان به محافظت از کارکنانی که در آنجا حضور دارند و به کار خود ادامه می‌دهند کمک می‌کند. مهم است برای حمایت از آنها از تجهیزات ایمنی استفاده کرده و از ابزارهایی مانند مدیر ویدئویی دیجیتال (digital video manager) برای حفظ امنیت کارخانه و کنترل نشان‌های دسترسی استفاده ‌کنید، بنابراین  همیشه و به‌طور کامل متوجه می‌شوید چه افرادی در محل حضور دارند.

  • بهره جستن از تکنولوژی اثبات شده و مطمئن

اینجا همان جایی است که نرم افزار اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

می‌توان با استفاده از اپلیکیشن مطمئن، از راه دور تجهیزات و دستگاه‌های فیزیکی را نظارت کرد. مثلا تکنولوژی ما برای اندازه گیری IQ گاز (Measurment IQ for Gas) این امکان را برای  اپراتورهای گاز طبیعی فراهم می‌کند تا بتوانند کل عملیات اندازه‌گیری را در دستگاه تلفن همراه مشاهده کنند.

Prabhu می‌گوید:« نرم‌افزارها به این ابزارها قدرت می‌بخشند و بینش زمان واقعی نسبت به سلامت و کارآمدی تجهیزات را در اختیار ارائه کنندگان خدمات می‌گذارد. این کار را برای تاسیسات صنعتی بزرگ با استفاده از پلتفرم Experion خود انجام داده‌ایم.»

عملیات از راه دور، راهی برای نظارت آنلاین بر کل شرکت‌تان است پس می‌توانید از طریق بازگشت داده‌ها به مرکز عملیات از راه دور، تمام اتفاقاتی که در آن محل رخ می‌دهد را مشاهده کنید. 

Honeywell Forge for Industrial می‌تواند کارخانه و تجهیزات آن را مشاهده کند و متوجه شود آیا ریسک‌ها یا فرصت‌هایی وجود دارند که بتوان با استفاده از آنها تولید و سودآوری و عملیات‌های مربوطه را افزایش داد.

بهره جستن از پشتیبانی مجازی

می‌توان خدمات فنی و پشتیبانی را نیز از راه دور انجام داد. این خدمات و پشتیبانی شامل مشاوره و نگهداری ، همکاری و عیب‌یابی ویدویی و آموزش مجازی از راه دور است.

یک اپراتور «گوش به زنگ» می‌تواند این کار را انجام دهد. کارکنان با استفاده از یک دستگاه قابل پوشیدن می‌توانند به تیم از راه دور نشان دهند مساله دقیقا چیست. این تکنولوژی امکان عیب یابی در زمان واقعی را فراهم می‌کند.

به گفته Prabhu، اگر در روند تولید مشکلی پیش آید گروه می‌تواند به این سیستم‌ها دسترسی پیدا کرده و با کمک یکدیگر مساله را از راه دور حل کنند. این امکانات کمک می‌کند تا کارکنان به، به‌روزترین دانش مورد نیاز برای انجام کارهای مهم وضروری و حفظ زمان کار[دستگاه یا سیستم] مجهز شوند.

به روز‌رسانی نرم‌افزارهای امنیت سایبری و اتوماسیون کارخانه را نیز می‌توان نوسازی کرد. و تیم حین یادگیری این روش‌های جدید کار، آموزش مجازی و استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده می‌تواند سبب افزایش مهارت‌ها شود و به همه کمک کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن دانش و اطلاعات خود را افزایش دهند.

برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه میتوانید مقالات هوش لبه :افزایش قابلیت دسترسی به یادگیری ماشینی ودوقلو‌های ديجيتالی مي‌توانند براي كل كارخانه وضوح تصويري ايجاد كنند را مطالعه کنید.

همچنین میتوانید مارا در شبکه اجتماعی لینکدین همراهی کنید.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید