میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

شرکت های تامین کننده

هاني‌ول(Honeywell) يك گروه توليدي است كه به عنوان تامين‌كننده محصولات و خدمات در حوزه‌هايي هم‌چون ايمني، مواد شيميايي، هوافضا و صنايع دفاع، شناخته مي‌شود. اين شركت نيز همانند ديگر شركت‌هاي بزرگ، تعهداتي را در زمينه پايداري شرايط كره زمين، قبول كرده است.

شركت شارلوت، يكي از شركت‌هاي اين مجموعه كه در شمال ايالت كارولاينا قرار دارد، در تاريخ 8 اپريل اعلام كرد كه مي‌خواهد تمامي عمليات‌ها و تاسيسات خود را تا سال 2035 از توليد كربن‌دي‌اكسيد خنثي كند.

آنها براي اينكه به اين هدف دست يابند، سرمايه‌گذاري خود را در پروژه‌هاي مربوط به صرفه‌جويي انرژي، افزايش داده‌اند تا بتوانند با سرعت بيشتري به استفاده از انرژي پاك، روي آورند. اين شركت در تلاش است كه كمتر از اعتبار كربني[carbon credits]خود، اقدام به توليد كربن‌دي‌اكسيد كند.

هدف 2035 هاني‌ول شامل سه حوزه است:

(1) تشعشات (مستقيم) ناشي از عمليات‌ها؛ (2) تشعشعات (غيرمستقيم) از تاسيسات؛ (3) تشعشات غيرمستقيم كه در طول زنجيره ارزش‌گذاري ايجاد مي‌شود.

اين شركت اعلام كرده است كه از سال 2004 تاكنون توانسته است كه ميزان گاز‌هاي گلخانه‌اي را تا 90 درصد كاهش دهد؛ به علاوه اين شركت تلاش‌هايي را در راستاي كاهش مجدد، توليد اين گازها شروع كرده است. هاني‌ول اعلام كرده‌است كه از سال 2010 تا كنون، نزديك به 6000 پروژه پياده‌سازي كرده است كه با تمركز پايداري شرايط زمين، نصب شده‌اند.

اين پروژه‌هاي توانستند كه 100 ميليون دلار صرفه‌جويي اقتصادي را براي مجموعه به همراه داشته باشند. شركت بيان كرده‌است كه از سال 2004 تا كنون، ميزان بهره‌وري مصرف انرژي در اين مجموعه به 70 درصد رسيده است (علاوه بر اينكه انتشار كربن‌دي‌اكسيد كاهش يافته است).

اين شركت از سال 2004 تا كنون 3000 هكتار زمين را احيا كرده است و 155 ميليون گالن آب را در مناطق داراي بحران آب، ذخيره كرده است. همچنين اين مجموعه به ميزان توليد كربن‌دي‌اكسيد 42 ميليون خودرو يا كربن دي‌اكسيد توليد شده در يك سال از خطوط توليد هاني‌ول، توانسته است كه اكسيژن توليد كند.

تعهد

تعهد كربن خنثاي 2035 اين مجموعه، در ادامه تعهد «10-10-10» سال 2019 آنها بود كه در آن بيان شد اين مجموعه مي‌خواهد توليد گازهاي گلخانه‌اي‌ خود را (به صورت مستقيم يا غيرمستقيم) از سال 2018 به ميزان 10 درصد كاهش دهد.

به علاوه در تعهد 2019 آنها اعلام كردند كه مي‌خواهند ده پروژه با انرژي پاك را اجرا كنند و تا سال 2024 مي‌خواهند گواهي‌نامه ايزو 50001 يا مديريت انرژي را براي ده عدد از تاسيسات خود كسب كنند. هاني‌ول بيان مي‌كند كه اين تعهدات مطابق با برنامه در حال پياده‌سازي هستند.

شركت هاني‌ول از طريق چهار بخش اقصادي فعاليت مي‌كند: هوافضا؛ ساخت فناوري‌هاي مختلف؛‌توليد مواد و فناوري‌ها؛ ايمني و راه‌حل‌هاي بهره‌وري. درآمد كل اين مجموعه در سال 2020، به ميزان 6/32 ميليارد دلار بوده است كه در آمد خالص آنها به ميزان 8/4 ميليارد دلار است.

برای خواندن مطالب بیشتر در این حوزه میتوانید مقاله سیستم های BehrTech و MAJiK :راه حل اینترنت اشیا صنعتی برای PLC های قدیمی را مطالعه ببفرمایید.

همچنین میتوانید مارا در شبکه اجتماعی لینکدین همراهی کنید.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید