میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

ددهام ماس[Dedham, Mass] تحقيق جديدي توسط گروه مشاوره آرك[ARC Advisory Group]در حوزه بازار جهاني پی‌ال‌سی و پك‌هاي مبتني بر پی‌ال‌سی نشان داد كه توليدكنندگان ماشين‌ها و كاربران نهايي هنوز هم استفاده از كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل برنامه‌ريزي (پی‌ال‌سی)[programmable logic controllers (PLC)]و كنترل‌كننده‌هاي خودكار قابل‌برنامه‌ريزي (پك)[programmable automation controllers (PAC)] را ترجيح مي‌دهند. اين موضوع علاوه بر اينكه در حوزه ماشين‌هاي كنترل سنتي صادق است، در كاربردهاي مربوط به فرآيندها و زيرساخت‌ها نيز صادق خواهد بود. بازار اين محصولات در سال 2019 كمي كوچك شد كه دليل آن رشد قدرتمند در سال قبل بود؛ با اين حال با ظهور ويروس كرونا، اين بازار افت شديدي داشته است.

اينترنت اشيا در حوزه صنعت، در حال عوض كردن نحوه كنترل و نظارت بر فرآيندهای صنعتی است؛ اما پی‌ال‌سی‌ها در حال رشد هستند و با چالش‌هاي جديد سازگار مي‌شوند، آنها تاكنون توسط فناوري‌هاي ديگر، جايگزين نشده‌اند. ديويد هومفري[David Humphrey]، مدير تحقيقاتي در گروه مشاوره آرك و نويسنده كليدي گزارش مربوط به بازار جهاني پی‌ال‌سی‌ و پك‌هاي مبتني بر پی‌ال‌سی‌ است. او مي‌گويد: «بر اساس فناوري‌هاي صنعتي ايجاد شده، پی‌ال‌سی‌‌ها به خاطر خصوصياتي هم‌چون: سرعت بالا، قابليت تكرار بالا، مطمئن بودن و راحتي در به كارگيري و نگهداري، ارزشمند شمرده مي‌شوند».

هومفري اضافه مي‌كند: «پی‌ال‌سی‌‌ها در دهه گذشته، توانسته‌اند كه با سرعت بالا رشد كنند و در كاربردهاي مختلفي، به كار گرفته شده‌اند؛ گذشت زمان به كاربران اجازه مي‌دهد كه پی‌ال‌سی‌‌هاي كوچكتري را براي محيط‌هاي صنعتي خود انتخاب كنند. اين فناوري در ميان توليدكنندگان ماشيني كه در تلاش براي صرفه‌جويي اقتصادي هستند، محبوب به شمار مي‌آيد؛ به علاوه اين فناوري در حال تغيير ساختار بازار است. ويروس كرونا مانع پيشرفت بازار اين فناوري شد؛ با اين حال ما در اين گزارش، پيش‌بيني‌هاي خود را براي چند سال آينده و در مورد نحوه و زمان بازگشت بازارپی‌ال‌سی‌‌ها به مسير پيشرفت، ارائه كرده‌ايم».

هدايت تامين‌كنندگان به بازارپی‌ال‌سی‌ و پك‌های مبتنی بر پی‌ال‌سی‌

تحقيق گروه آرك در مورد اين بازار، تنها محدود به فراهم كردن اطلاعات جزئي بازار و روندهاي صنعتي نيست؛ بلكه در اين تحقيق هويت‌ و موقعيت‌هاي تامين‌كنندگان اصلي در اين بازار مشخص شده است، به علاوه پيشنهادات مربوط آنها مهيا و خلاصه شده است. اين تامين كنندگان اصلي به ترتيب حروف الفبا، به اين صورت هستند: ميتسوبيشي، خودكارسازي راك‌ول و سيمنز[Mitsubishi, Rockwell Automation, and Siemens].

اطلاعات بيشتر در مورد تحقيق پی‌ال‌سی‌ و پك‌های مبتنی بر پی‌ال‌سی‌

اين تحقيق گروه آرك در مورد عملكرد اين بازار در حال حاضر و در گذشته، اطلاعاتي را فراهم مي‌كند؛ به علاوه در آن فناوري‌هاي مرتبط و روندهاي تجاري مشخص مي‌شوند. در اين تحقيق تامين‌كنندگان اصلي مشخص مي‌شوند و يك پيش‌بيني پنج ساله از بازارپی‌ال‌سی‌ و پك‌هاي مبتني بر پی‌ال‌سی‌ ارائه مي‌شود. اين تحقيق جديد بر اساس پايگاه داده گروه آرك است كه شامل تحقيقات مربوط به صنايع پيشتاز در بازار، تحقيقات اصلي، تحقيقات ثانويه و روش‌هاي مدل‌سازي مخصوص به اقتصاد است. اين تحقيق شامل تحليل رقابتي صنايع و پيش‌بيني پنج ساله از اين فناوري و بخش‌هاي مختلف آن (شامل بخش‌هاي ماشيني، درآمد، سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات، كانال‌هاي فروش و نوع مشتري) است.


این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید