میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

تجهيزات استفاده شده:

  • ايستگاه مستر تی/مون
  • آر‌تي‌يوهاي نت گاردين[NetGuardian RTUs]
  • دي‌ان‌اس، اچ‌تي‌تي‌پي، سرورهاي پست الكترونيك

چگونه اين سيستم فعاليت مي‌كند؟

تی‌/مون يك سيستم هشداردهنده پركاربرد است. در اين مثال از آن براي نظارت بر سرويس‌ها و چندين سرور متفاوت (پست الكترونيك، اچ‌تي‌تي‌پي/پايگاه اينترنتي و دي‌ان‌اس) استفاده كرده‌ايم. اگر يك سرويس فعاليت مناسبي نداشته باشد، در اين صورت شما هشداري را در قالب دلخواه (همانند پيام متني، اعلان اينترنتي، تماس تلفني…) خود دريافت مي‌كنيد.

تی/مون ال‌ان‌ايكس[T/Mon LNX]

سيستم تی/مون ال‌ان‌ايكس يك رايانه با چهار هسته زئون است كه داراي خوراك دوگانه  خواهد بود؛ اين رايانه به صورت قفسه‌اي نصب شده است. اين سيستم مسئول فعاليت‌هايي هم‌چون جمع‌آوري داده، فيلتر كردن و طبقه‌بندي است؛ به علاوه اين سيستم هشدارها، تاريخچه تعميرات، صفحه‌بندي بر اساس حروف الفبا و اعلان‌هاي مربوط به پست الكترونيك را برعهده دارد. سيستم تی/مون ال‌ان‌ايكس بر روي قفسه كشويي سوار است كه مي‌توان آن را در سطحي با ابعاد 19 در 23 اينچ قرار داد. اين سيستم مي‌تواند بالاترين سطح از نمايش هشدارها را ارائه كند. شما مي‌تواند هشدارها را از راه‌دور بررسي كنيد كه شامل انواع مرورگر اينترنتي، گرافيكي و تي/ويندوز[T/Windows]است. تي/ويندوز را مي‌توان به عنوان يك ارتباط مستقيم، استفاده كرد. استفاده از اين رابط‌كاربري بسيار آسان است؛ به علاوه مي‌تواند براي كاركنان شما شفافيت در شبكه ايجاد كند. شما مي‌توانيد با استفاده از سيستم اصلي اقدام به ايجاد حق دسترسي براي كاركنان خود كنيد. اين نرم‌افزار مي‌تواند بر روي چندين رايانه شخصي نصب شود و براي اينكه متخصصين و كاركنان شما بتوانند هشدارهاي آن را به صورت از راه دور (از طريق شبكه‌هاي اينترنت محلي، به صورت مستقيم، يا ديال‌آپ[dial up]) بررسي كنند؛ بهترين مورد است.

ال‌ان‌ايكس از افزونگي ديسك سخت RAID 1 پشتيباني مي‌كند. در شرايطي كه شما حافظه اصلي خود را از دست مي‌دهيد، تي/مون ال‌ان‌ايكس به صورت خودكار به حافظة ثانويه منتقل مي‌شود. به علاوه تی/مون ال‌ان‌ايكس از يك طراحي كاربري چندبخشي پشتيباني مي‌كند. اين قابليت به ما اجازه مي‌دهد تا هر تی/مون ال‌ان‌ايكس را به صورت نسبي شخصي‌سازي كنيم و از آن در معماري‌ شبكه‌هاي متفاوت، به كار گيريم.

شما مي‌توانيد در تی/مون ال‌ان‌ايكس از هشدارهاي پيجري و هشدارهايي كه به تدريج شديد مي‌شوند، استفاده كنيد. تی/مون ال‌ان‌ايكس مي‌تواند به صورت خودكار اعلان‌هاي هشدار را به همراه جزئيات مورد نياز از طريق پيجر، گوشي‌همراه، پي‌دي‌اي[PDA ]و پست‌الكترونيك براي شما ارسال كند تا اطلاعات درست به صورت مستقيم در اختيار شما قرار بگيرد. در اين شرايط شما در سيستم ال‌ان‌ايكس، سردرگم نخواهيد شد. هشدارهاي كه به تدريج افزايش مي‌يابند به ناظران كمك مي‌كنند تا جزئيات هشدار را جدي بگيرند و به حل مشكل بپردازند.

هشدارهايي كه از طريق فيلتر نويزها صادر مي‌شوند، به صرفه‌جويي در زمان و تلاش كاركنان در شرايط اورژانسي كمك مي‌كند. فيلترهاي تی/مون ال‌ان‌ايكس مي‌توانند هشدارهاي مربوط به نويز، هشدارهاي مربوط به خود اصلاحي و شرايط نوساني را مشخص كنند؛ در اين صورت كاركنان مي‌توانند به تهديد‌هاي واقعي شبكه، پاسخ دهند.


 

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید