5G Technology
میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

خلاصه

موانع فیزیکی و مربوط به فاصله از انتقال داده به مکان‌های دوردست جلوگیری می‌کند، اما فناوری‌های جدید برای از میان برداشتن این موانع در حال تکامل هستند.

در جدیدترین گزارش تحت عنوان «نوآوری در ارتباطات راه دور»، تحقیقات لاکس( Lux Research) که یک ارائه‌کننده پیشرو در زمینه پژوهش‌های مبتنی بر تکنولوژی و سرویس‌های نظارتی است، رشد تکنولوژی‌ها و هماهنگی آنها با صنایع کلیدی نیازمند به راه‌کارهای راه دور را تحلیل می‌کند.

در فواصل دور، گزینه‌های قابل انتخاب برای تکنولوژی‌های مخابراتی کاهش می‌یابد، تا جایی که تنها شبکه سلولی 4G/5G، LPWAN و ماهواره به عنوان گزینه‌های مناسب و مطمئن برای ارتباطات راه دور باقی می‌ماند.

بنا به گفته میکائیل سالیوان(Michael Sullivan)، خبرنگار و تحلیلگر ارشد، «تعادل میان شبکه سلولی، LPWAN و ماهواره مدت‌هاست که برقرار شده است. پهنای باند LPWAN کم بوده و برای نظارت بر دستگاه‌های راه دور بسیار مناسب است، در حالی که ویژگی دوربرد ماهواره آن را برای نظارت‌های محیطی مناسب می‌سازد.»

راه‌کارهای ارتباطات از راه دور تنها چگونگی انتقال داده‌ها را مد نظر قرار نمی‌دهد. بلکه مکانی که این داده‌ها پردازش می‌شوند نیز موضوع مهمی است. سیستم محاسبات لبه ( Edge computing ) شرکت‌ها را قادر می‌سازد که به صورت راهبردی گره های (nodes) پردازش داده‌ را نزدیک به منبع داده قرار دهند که این امر منجر به کاهش تاخیر می‌شود. هنگامی که داده‌ها به صورت محلی پردازش می‌شوند (مثلا در سیستم Edge computing) ترافیک کمتری به مراکز داده راه دور و نیز به پلتفرم‌های ابری مرکزی که برای پردازش هستند، ارسال می‌شود. این قابلیت، نیازبه پهنای باند و نیروی برق را کاهش داده و تکنولوژی‌های کم‌هزینه را تقویت می‌کند.

تحقیقات لاکس گزینه‌های ارتباطاتی مختلف را که برای یک صنعت خاص مناسب‌ترین هستند رتبه‌بندی می‌کند. برای نمونه صنایع نفت و گاز باید از LPWAN در نظارت بر تجهیزات سطحی و از ماهواره در حفاری دریایی و ساحلی استفاده کنند. بهترین راه‌کار برای تحلیل داده‌های مربوط به چاه و استخراج، افزایش 5G Hybrid است که هر دو موضوع تاخیر کم و برد را با هم ترکیب می‌کند.

مسئله تولید از راه دور بیشترین سود را از 5G به منظور حراست پیش‌نگرانه و کنترل از راه دور ربات‌ها و ماشین‌ها خواهد برد، اما باید از LPWAN نیز برای نظارت بر مصرف انرژی استفاده کند. صنایع معدن و ساخت و ساز هم می‌توانند از این گزینه‌ها بهره‌مند شوند: LPWAN برای نظارت بر تجهیزات سایت، ماهواره برای بازرسی سایت و 5G برای بهره‌برداری از ماشین‌های اتوماتیک.

زنجیره تامین همچنین میتواند از یک رویکرد فن آوری ترکیبی با استفاده از LPWAN برای نظارت بر انبار و تدارکات ، 5G و ماهواره برای ردیابی در زمان واقعی (real time) و یک ماهواره ترکیبی LPWAN برای راه حل های نظارت بر زنجیره سرد بهره مند شود.

صنعت تاسیات میتواند از مزایای LPWAN برای بهره برداری از نیروگاه بادی و کنتورهای هوشمند و ماهواره ها برای بازرسی UAV line یهره مند شود.

تحقیقات لاکس پیش بینی کرده است که فن اوری 5G با توانایی خود در رسیدگی به موارد استفاده چند باند به عنوان یک واحد متحد ظهور میکند و ماهواره ها با توجه به خدمات بیشتر اینترنت اشیا (IOT) مقرون به صرفه تر میشوند.علاوه بر این ، 6G با استفاده محدود در ارتباطات از راه دور به عنوان گسترش دهنده mmWave ظهور خواهد کرد.

درباره LUX Research

LUX Research ارائه دهنده پیشرو خدمات تحقیقاتی و مشاوره ایی با فناوری است که به مشتریان کمک میکند تا از طریق نواوری در فن اوری رشد کنند. LUX ، پیشگام در صنعت تحقیق ، تخصص فنی وبینش کسب وکار را با یک سیستم اطلاعاتی اختصاصی ، با استفاده ازتجزیه و تحلیل پیشرفته علم و داده برای ایجاد شاخص های اصلی پیشرو ترکیب میکند. LUX با داده های با کیفیت حاصل از تحقیقات اولیه ، تجزیه تحلیل مبتنی بر واقعیت ونظراتی که تفکر سنتی در بردارند را به چالش میکشد و مشتریان را قادر میسازد تا امروز برای اطمینان از موفقیت در اینده ، آگاهانه تصمیم بگیرند.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید