IIOT industry
Blockchain and Industrial IoT —our Use Case
میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

در حال حاضر روابط ماشین به فرد به سرعت در حال جایگزین‌شدن با تعاملات ماشین به ماشین است. این صنعت به سرعت در حال پیشرفت است و شاید برخی از خوانندگان ما از قبل با موضوع industry4.0، به عنوان مثال «کارخانه‌های تاریک» (یا تولید خاموش) آشنایی داشته باشند. حسگرها در دستگاه‌های خاصی که بعداً به شبکه متصل می‌شوند نصب می‌شوند. مرحله آخر، با مداخله یا بدون هیچ‌گونه مداخله انسانی، تعامل این دستگاه‌ها با یکدیگر است.

 به زبان ساده، IIoT روایتی بسیار جالب و در عین حال امیدوار کننده است. بر اساس طیف وسیعی از منابع مختلف، Industrial Internet Of Things)IIoT) در سال‌های آینده به یک تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل خواهدشد. به نقل از (Gartner )گارتنر2 تعداد ربات‌های متصل به شبکه تا سال 2020 بیش از 21 میلیارد خواهدبود.

 بر اساس جهت‌گیری اخیر IIoT، اساساً می‌توان آن را اینترنت قراردادها نامید (شاید در مورد اینترنت توافق‌نامه‌ها شنیده باشید) چراکه اصول اولیه یکسان است- یک ماشین با ماشین دیگر قرارداد منعقد می‌کند.

معنای Industry 4.0 (انقلاب صنعتی چهارم) برابر است با حداکثر کنترل و هدایت خودکار تمام فرایندها و مراحل تولید. در اینجا چهار فرض وجود دارد که عبارتند از:

سازگاری. توانایی تعامل ماشین‌آلات و افراد.

شفافیت. تعاملات در شبکه یک «ردپای دیجیتالی» برای جمع‌آوری اطلاعات ایجاد می‌کند که بر اساس تجزیه‌وتحلیل آنها شما می‌توانید پیش بینی‌ها، تغییرات مسیر وغیره را دنبال کنید.

  1. Industrial Internet Of Things
  2. Gartner 

پشتیبانی فنی: سیستم‌های رایانه‌ای به افراد در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

تمرکززدایی و واگذار کردن : تصمیمات را نمی‌توان به صورت محلی اتخاذ کرد، اما فرایندهای معمول ازراه ‌دور و به صورت غیرمتمرکز به روبات‌ها واگذار می‌شود.

همچنین، می‌توانیم یکی مورد دیگر را به این موارد اضافه کنیم:

سرعت و قابلیت اطمینان: ربات‌ها بیشتر فرآیندها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند و عامل انسانی را از بین می‌برند.

بلاک‌چین و اینترنت صنعتی اشیا

در اینجا مایل هستیم تا به‌مورد راه‌حل تجاری CPS که با پارتنر خود روی آن کار می‌کنیم بپردازیم. در مواردی که صحبت از IIoT و صنعت 4.0 باشد، معماری بلاکچین ما برای کاربردهای صنعتی مناسب است. در زیر دلیل آن را خواهید فهمید.

1. سرعت

ما در آزمون خود، به پشتبانی شرکت ماکروسافت، بیش از 100000 تراکنش در ثانیه (تولید و خواندن) دریافت کردیم. سرعت ثبت نام برای هر تراکنش کمتر از 1 ثانیه است.

2. پیوندی

به دلیل قابلیت‌های تقسیم‌پذیری، می‌توانیم بلاک‌چین خود را به عنوان مجموعه‌ای از بلاک‌چین‌ها (خرده‌بلاک‌چین‌ها) نشان دهیم که در فضای آدرس یکسانی هستند.

3. معماری چند لایه

ما دارای یک ساختار پلتفرم 3 لایه هستیم و می توانیم یک شبکه واحد از خرده‌‌بلاک‌چین‌های عمومی و خصوصی، با ویژگی‌های قابل‌تنظیم را تشکیل دهیم.

4. مقاومت در برابر حملات

در سطح خرده‌بلاک‌چین‌ها- در برابر سانسور به دلیل ویژگی‌های الگوریتم توافق خاص خود مقاوم هست- رزونانس. یک بلوک بجای یک یا گروهی از گره‌های منتخب، توسط همه گره‌های موجود تشکیل می‌شود. در سطح معاملات بین‌زنجیره‌ای (بین خرده‌بلاک‌چین‌ها)- سطح اعتبارسنج‌ها حفاظت را فراهم می‌کنند. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد معماری و الگوریتم توافق به مستندات فنی ما مراجعه کنید.

5. قراردادهای هوشمند با یک قسمت رابط

اگرچه به دلایل واضح نمی توانیم جزئیات را فاش کنیم، اما قراردادهای هوشمند ما از معماری بسیار جالبی برخوردار هستند، که کاملاً درخور تقاضاهای صنعت 4.0 می‌باشد.

کیس مورداستفاده

در اینجا، ما به معرفی کیس مورداستفاده خود می‌پردازیم: تولیداتی (در صنعت خودرو) وجود دارند که محصول چندین کارخانه هستند. چالش روبه‌رو خودکارکردن آن و شفاف کردن روند تولید و تعاملات بین برنامه‌هایی است که به لحاظ جغرافیایی توزیع‌شده‌اند.

پیاده‌سازی: زیرساخت‌های فنی که با استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی و همچنین سیستم مانیتورینگ راه‌حل‌های تجاریCPS  بر روی پلت فرم Power ساخته می‌شود.

منطق معماری و تجاری پیشنهادی به شرح زیر است:

1. مشتری حقوق بلاکچین خصوصی (خرده‌بلاک‌چین‌ها) و توانایی مدیریت آن را دریافت می‌کند. 3 گره برای عملکرد الگوریتم رزونانس اجماع کافی است. گره‌ها را می‌توان در میکرو رایانه‌های محافظت شده با رمزنگاری پارتنر دیگر ما، cryptoworkplace.io نصب کرد. خرده‌بلاک‌چین‌ها جداگانه‌ای برای امنیت بیشتر سایت‌های صنعتی منفرد  و تولیدات مشتری ایجاد می‌شود.

2. داده‌های دستگاه‌ها و کارکنان مختلف در سایت در خرده‌بلاک‌چین‌ها خصوصی وارد می‌شوند. سیستم عامل ما ایمنی این داده‌ها را تضمین می کند.

3. و CPS تأمین‌کننده و ادغام‌کننده دستگاههای «پوشیدنی»- ساعت‌های «هوشمند»، و سنسورها است. این دسته از دستگاه‌ها از نظر زمانی آزمایش شده‌، قابل‌اعتماد و ایمن هستند.

4. بلاکچین این دستگاه‌ها را به عنوان «oracles»، یعنی منابع معتمد درک می‌کند و تمام داده‌های دریافت شده از آنها را ثبت می‌کند.

5- قرارداد هوشمند قسمت لازم این داده‌ها را از بلاکچین دریافت می‌کند و آنها را به سیستم نظارتی توسعه یافته توسط CPS می‌فرستد. مدیریت تولید اطلاعات را در زمان واقعی دریافت و تجزیه‌وتحلیل کرده و می تواند کار کارکنان را تنظیم کند.

6. مشتری می‌تواند اطلاعات لازم را از طریق یک کانال خارج از زنجیره امن (خارج از بلاکچین عمومی) با پارتنرهایی که به سیستم عامل The Power نیز متصل هستند مبادله کند.

7. بلاک‌چین عمومی ممکن است اطلاعات خاصی را دریافت کند که از طریق اتصال شدن تأیید می‌شود.

8- به لطف خدمات KYC، مشتری قادر خواهد بود سطوح مختلف دسترسی به اطلاعات را برای گروه‌های مختلف ذینفعان، به عنوان مثال ارگانهای دولتی مجاز، سهامداران و غیره را فراهم کند.

9. قراردادهای هوشمند (اجازه دهید آنها را دستگاه‌های هوشمند بنامیم) نه تنها انتقال داده بلکه انعقاد قرارداد با یکدیگر را برای دستگاه‌های متصل به شبکه ما امکان پذیر می‌کنند. طرح ماشین به ماشین وقتی ساخته می‌شود که یک ربات در یک تولید بتواند قطعات را از یک ربات در تولید دیگر خریداری کند و با آن یک قرارداد هوشمند ببندد.

10. یک فرصت اضافی، اتصال به اکوسیستم (Power-hub)پاورهاب1 است. بنابراین مشتری به مجموعه طرف‌های بالقوه احتمالی، به عنوان مثال در تدارکات یا بانکداری دسترسی پیدا می‌کند.

همانطور که می‌بینیم، این مشارکت به طرفین این امکان را فراهم می‌کند تا انباشت را به طور قابل‌توجهی گسترش دهند، و آن را به

  1. Power-hub

 ابزاری کارآمد و آماده برای اجرای تولید تبدیل کنند. به خاطر داشته باشید که این مورد خاص نسبتاً به صورت شماتیک رنگ آمیزی می‌شود. باا‌ین‌حال، ما شما را با جزئیات و به‌روزرسانی‌های مداوم برای آینده آشنا خواهیم‌کرد.

 

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید