real-time exchange of high volume process
ABB has moved from using just one central PLC
میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

شرکت ABB از استفاده از تنها یک کنترل کننده PLC مرکزی به سوی استفاده از کنترلرهای متعددی که قادر به برقراری ارتباط با چندین ماشین در زمان واقعی هستند، حرکت کرده است. اکنون هر کنترل کننده ماشین می‌تواند به طور هم‌زمان حجم زیادی از پردازش و داده‌های ایمنی را در زمان واقعی به بیش از یک سیستم کنترل مرکزی مبادله کند.

ماژول‌های CPU ایمنی جدید که اکنون می‌توانند هم به عنوان کنترل کننده ایمنی و هم به عنوان یک دستگاه ایمنی عمل کنند، توسط شرکت ABB راه اندازی می‌شوند. ماژول‌ها، هنگامی که با کنترلر منطقی قابل برنامه‌ریزی (PLC) شرکت  ABB استفاده می‌شوند، با استفاده از PROFINET/PROFIsafe توانایی تبادل داده‌های پردازشی و ایمنی را نه تنها از یک کنترل کننده به چندین دستگاه بلکه از یک دستگاه به چندین کنترل کننده دارند.

تولید بهینه و نگهداری پیش‌بینانه

اکنون سیستم‌های کنترل PLC به هم پیوسته هیبریدی می‌توانند کنترل سنتی و متمرکز یا توزیعی را گسترش دهند. بدین ترتیب، هر ماشین کنترل شده می‌تواند حجم بالایی از داده‌های پردازش و ایمنی را در زمان واقعی و هم‌زمان به چندین سیستم کنترل مرکزی ارائه دهد.

این راه حل جایگزین درگاه‌هایی می‌شود که گران قیمت هستند، فضای کابینت کنترل زیادی را اشغال می‌کنند و بدین دلیل که فقط به 12 بایت داده ایمنی در هر دروازه (Gateway) محدود می‌شوند، نمی‌توانند در زمان واقعی با حجم زیادی از اطلاعات ایمنی ارتباط برقرار کنند. با این راه حل جدید، حداکثر 1440 بایت داده پردازشی شامل 384 بایت داده ایمنی عملکردی را می‌توان برای حداکثر چهار سیستم کنترل کننده PLC اختصاص داد، در نتیجه واکنش سریع‌تری برای بهینه سازی تولید و بهبود نگهداری و تعمیرات پیش‌بینانه که منجر به کاهش خرابی می‌شود، فراهم می‌سازد.

راه حل ایده آل برای کنترل از راه دور ماشین آلات و تجهیزات در بندرها، فرودگاه‌ها، مراکز توزیع و مراکز تولیدی

رویکرد انعطاف‌پذیر و مدولار شرکت ABB امکان تقسیم یک سیستم پیچیده به کارهای مختلف را فراهم می‌سازد، مانند کنترل‌های مرکزی برای تولید و مدیریت ذخیره سازی یا کنترل اتوماتیک آن و میزهای کنترل دستی اپراتور. داده‌ها را می‌توان در زمان واقعی، از ماشین آلات گرفته تا کنترل کننده‌های مختلف PLC مرکزی به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، راه حل شرکت ABB از ماژول‌های ارتباطی به عنوان افزونه‌هایی برای تبادل داده‌های پردازشی و ایمنی استفاده می‌کند، بنابراین می‌تواند سیستم‌های موجود را از طریق یک تعمیم دهنده برای کنترل کننده و یا دستگاه تغییر دهد. با کنترل توزیع شده که در آن داده‌ها از یک سیستم به سیستم دیگر جریان می‌یابند، منطق کنترل در تسهیلات گسترده می‌شود و عملکرد کلی سیستم را افزایش می‌دهد. رویکرد کنترل جدید امکان بهینه سازی چنین سیستم‌هایی را فراهم می‌کند تا تمام داده‌های کنترل و ایمنی مورد نیاز را در یک زمان مشخص در دسترس داشته باشیم.

این ماژول‌های جدید PLC ادغام‌گرهای سیتمی را که در حال ساخت تاسیسات پیچیده هستند، هدف قرار می‌دهند و در عین حال نیازمند سیستم‌های کنترل انعطاف پذیر در انواع کاربردهای صنعتی هستند. کاربردهای معمول شامل کنترل از راه دور ماشین آلات و تجهیزات در بندرها، فرودگاه‌ها، مراکز توزیع و تاسیسات تولیدی است. غالباً در چنین صنایعی، سیستم کنترل تغییر می‌یابد یا به روز می‌شود تا امکان ایجاد تغییرات تولید یا توسعه تسهیلات فراهم شود. در زمان وقوع چنین فرایند ارتقا یا نگهداری، در دسترس بودن سیستم‌های کنترل مرکزی حائز اهمیت است. این سیستم‌ها می‌توانند مکان‌های تعیین شده با دسترسی کنترل از راه دور برای موارد غیر منتظره باشند.

قابلیت ایمنی سرنشین، وضعیت وسیله نقلیه هدایت شده خودکار را تجزیه و تحلیل می‌کند

اکنون هر دستگاه می‌تواند به صورت هم‌زمان داده‌های پردازشی و ایمنی را نه تنها به چندین ایستگاه کنترل مرکزی بلکه به سیستم‌های کنترل ویژه به صورت هم زمان ارائه دهد. به‌عنوان مثال، تجهیزات نظارت بر شرایط اکنون می‌توانند از ایمنی سرنشین برخوردار باشند که این ویژگی وضعیت ترمزهای اتومبیل هدایت شونده را تجزیه و تحلیل می‌کند.

معماری مدولار امکان گسترش سیستم‌های کنترل موجود را با استفاده از کنترل کننده ارتباطات و عملکرد دستگاه فراهم می‌کند. علاوه بر این، رابط‌های ارتباطی کنترل کننده استاندارد می‌توانند توسط کنترل کننده ایمنی مورد استفاده مجدد قرار گیرند. این امر با جداسازی پردازش منطق کنترل ایمنی و استاندارد در سیستم کنترل، پیچیدگی طراحی کنترل کننده ایمنی را کاهش می‌دهد. با استفاده از این رویکرد، کاربران می‌توانند توپولوژی‌های کنترل کننده یا دستگاه فعلی را با استفاده از ماژول‌های ارتباطی گسترش داده و اصلاح کنند تا ایمنی و یا تبادل داده پردازشی را بین سیستم‌های کنترل مختلف محقق سازند.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید