میانگین امتیاز این مقاله: 2 از 5
( تاکنون 1 نفر امتیاز داده‌اند )

شرکت زیمنس بسته جدید نرم افزاری خود به نام Simatic Energy Suite را به طور رسمی روانه بازار کرد. هدف از ایجاد این بسته نرم افزاری ثبت داده های انرژی مصرفی در بخش مختلف تولید است که در مجموعه نرم افزاری TIA Portal V14 قرار داده شده است. کار اصلی این بسته ثبت داده های فرآیندهای اتوماسیون صنعتی و همچنین مانیتورینگ آن ها به وسیله نرم افزاری های مانیتورینگ صنعتی مثل WinCC شرکت زیمنس می باشد. در این مقاله به بررسی این بسته می پردازیم.

شرکت زیمنس به طور رسمی ارائه بسته جدید ابزار مهندسی انرژی موسوم به Simatic Energy Suite برای کنترل انرژی در سیستم های اتوماسیون را اعلام کرد. این بسته به صورت یک گزینه در فریمورک مهندسی TIA Portal V14 قرار داده شده است، Simatic Energy Suite برای برقراری ارتباط بین مدیریت انرژِی با اتوماسیون صنعتی به وجود آمده است. با استفاده از این بسته، شرکت های می توانند داده های مربوط به مصرف انرژی در سطوح مختلف تولید را ثبت و ضبط کنند، آن را به صورت لحظه به لحظه نمایش دهند، داده ها را ارزیابی و مرتب کنند و این داده ها را در کنار داده های تولید قرار دهند. با یک رابط (interface) به نرم افزار سطوح بالاتر مثل Simatic Energy Manager PRO یا سرویس های تحلیل انرژی براساس راینش ابری(cloud-based Energy Analytics Services)، بسته Simatic Energy Suite می تواند به یک سیستم مدیریت انرژی در کنار تمام بخش های مشابه آن گسترش یابد زیرا این بسته با استاندارد ISO 50001 طراحی شده است.

EnergySuite_Headervisual

ابزارهای مهندسی Simatic Energy Suite شرکت ها را قادر می سازد که مقادیر مصرف انرژِی خود در واحد تولید را با فرآیندهای اتوماسیون صنعتی هماهنگ کنند. مصرف انرژی مولفه های تولید مثل درایوها یا کنترل کننده ها، یا حتی کل ماشین ها، ضبط، چک و به صورت زنده نمایش داده می شود، برای مثال داده ها در یک پنل Simatic HMI یا سیستم Simatic WinCC SCADA نمایش داده می شوند. داده های ضبط شده انرژی بعدا می تواند به داده های متصل شده و مورد استفاده قرار گیرد.

Simatic Energy Suite برای مولفه های اندازه گیری انرژی از سری های Simocode و Sirius (کنترل کننده های ولتاژ پایین)، Sentron (پخش کننده انرژی با ولتاژ پایین)، همانند درایوها و سیستم های اتوماسیون Simatic  و Sinamics از زیمنس مناسب است، برای مثال Simatic Energy Meters. این امکان برای دستگاه های اندازه گیری دیگر شرکت ها وجود دارد که بتوانند بدون هیچ مشکل از Simatic Energy Suite استفاده کنند، به عنوان ماژول های ورودی که به کنترل های S7 زیمنس متصل می شوند. این بسته که در فریمورک مهندسی TIA Portal V14 قرار داده شده است، کار ثبت داده های انرژی را به راحتی انجام می دهد و همچنین به راحتی نیز پیکربندی می شود.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید