میانگین امتیاز این مقاله: 3.3 از 5
( تاکنون 7 نفر امتیاز داده‌اند )

یکی از ملزومات اجرای پروژه های رباتیک صنعتی، شبیه سازی کردن پروژه قبل از اجرای واقعی سیستم می باشد، که در این مقاله به مزیت های این نرم افزارها و به خصوص نرم افزار شبیه ساز Robotstudio می پردازیم. سیستم های رباتیک به دلیل هزینه بالای پیاده سازی، برنامه نویسی زمان بر و طراحی پیچیده نیاز به دقت بالایی در طراحی دارد و شبیه سازی پیش از اجرای پروژه یکی از امور بدیهی در راه انجام پروژه های رباتیک صنعتی است.

برنامه نویسی آفلاین با استفاده از تکنولوژی ربات مجازی بر روی کامپیوتر، شما را قادر می سازد که درست مثل داشتن یک ربات واقعی، یک پروژه را شبیه سازی کنید.

 

نرم افزار robostudio
کمپانی ABB اولین بار RobotStudio را در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه کرد این نرم افزار که به صورت offline و online برنامه ریزی می شود به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است. کمک به افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در طیف متنوعی از صنایع موجب این گسترش شده است.
RobotStudio  اجازه می دهد تا روبات در یک کامپیوتر، در دفتر کار برنامه ریزی شود. برنامه های ربات را می توان از پیش توسط این نرم افزار آماده کرد که این باعث ، افزایش بهره وری می شود به طور کلی کارهایی از قبیل آموزش، برنامه نویسی و بهینه سازی را با این نرم افزار می توانید به نحو احسن انجام دهید، بدون اخلال در تولید، شما می توانید یک سلول ربات را با این نرم افزار شبیه سازی و برنامه ریزی کنید.
ABB  ادعا می کند که RobotStudio نرم افزار ایده آل برای تولید و بهینه سازی برنامه های ربات خارج از خط تولید است به غیر از موارد فوق مزایای متعدد دیگری نیز از قبیل
کاهش ریسک(Risk reduction)
راه اندازی سریعتر(Quicker start-up)
کوتاه شدن زمان تغییرات(Shorter change-over)
افزایش بهره وری (Increased productivity)

را می توان به عنوان مزایای مهم این نرم افزار قدرتمند نام برد.

بسته های نرم افزاری زیادی را به شکل Add-on می توان به نرم افزار Robotstudioاضافه کرد.PowerPacsها یکی از این Add-onهای نرم افزاری هستند که به نرم افزار RobotStudio اضافه می شوند تا آن را برای برنامه های کاربردی خاص بهینه سازی کند.
PowerPac هایی که تا کنون از طرف شرکت ABB ارائه شده است به شرح زیر می باشد:
ArcWelding PowerPac
Machining PowerPac
MachineTending PowerPac
Bending PowerPac
Painting PowerPac
KMT PowerPac
Cutting PowerPac

با مراجعه به این صفحه، می توانید نسخه اصلی نرم افزار و کلیه power pac ها را دانلود کنید.

شرکت VCE ، یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکننده لوازم ماشین آلات برای شرکت ولوو می باشد. این شرکت از نرم افزار Robotstudio استفاده های فراوانی در فرآیند تولید می کند.

 

خط تولید در نرم افزار robostudio

آندرس نیلسون ، متخصص برنامه نویسی آفلاین در شرکت VCE می باشد که می گوید :
برنامه نویسی آنلاین نیاز به زمان ، هزینه زیاد و توقف خط تولید دارد که به صرفه نمی باشد ، مثلاً برنامه نویسی آفلاین برای جوش، ۲۰ درصد سریعتر از برنامه نویسی آنلاین می باشد، که برای یک ساعت تولید زمان زیادی می باشد .
آنها استفاده از Robotstudio را از سال ۱۹۹۵ برای برنامه نویسی آفلاین برای جوش اتاق ماشین ها شروع کردند .با استفاده از این نرم افزار برای جوش ، می توان قوس های جوش ، شکاف ها و زاویه جوش را کنترل کرد.

استفاده از نرم افزار Robotstudio مزایای فراوانی دارد که در این مقاله به برخی از به طور اجمالی پرداختیم. در حالت کلی، شبیه سازی سیستم نهایی در هر پروژه ای، دید بهتری از سیستم نهایی به طراحی سیستم می دهد و او را قادر می سازد تا سیستم با کمترین نقص را طراحی کرده و سپس به ساخت آن بپردازد. نرم افزار Robotstudio با قابلیت های ویژه خود، فرآیندهای پرهزینه رباتیک را به خوبی شبیه سازی کرده و از اتلاف زمان، سرمایه و … جلوگیری می کند.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 7

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید