میانگین امتیاز این مقاله: 0 از 5
( تاکنون 0 نفر امتیاز داده‌اند )

مدیریت چرخه ی عمر محصول (Product Life cycle Management) به عنوان استراتژی اطلاعاتی توصیف شده است که به سازمان ها اجازه می دهد برای طراحی، تولید، پشتیبانی و کنار گذاشتن محصولاتی که تولید کرده اند مانند یک تیم عمل کنند، و در عین حال بهترین تجارب و درس های آموخته را در طول این راه به دست می آورند. هدف PLM بهبود کیفیت محصولات و فرآیند ها است.

مدیریت چرخه ی عمر محصول(PLM) به عنوان استراتژی اطلاعاتی توصیف شده است که به سازمان ها اجازه می دهد برای طراحی، تولید، پشتیبانی و کنار گذاشتن محصولاتی که تولید کرده اند مانند یک تیم عمل کنند، و در عین حال بهترین تجارب و درس های آموخته را در طول این راه به دست می آورند. هدف PLM بهبود کیفیت محصولات و فرآیند ها است. در زیر برخی پیشنهادات برای انتخاب و استفاده از سیستم های PLM را مشاهده خواهید کرد :

اجازه ندهید ابزار، فرآیند را تحمیل کنند.

diffirent PLM ways

تیم های پروژه که از PLM استفاده می کنند ممکن است در موارد بی ارزش سرگردان شوند. نتایج واضح و هدف بهبود یافتن را در سر بپرورانید. اجازه ندهید ابزار فرآیند را به شما تحمیل کنند، ابتدا فرآیند خود را با عزم و قصد از بین بردن تمام مشکلات موجود تعریف کنید.سپس به ابزار نگاه کنید و آنها را با نیازها و الزامات خود تطابق دهید. برای شروع، بررسی ویژگی های ابزار فکر خوبی است، این باعث می شود مطمئن شوید که از بهترین تجارب و قابلیت هایی که در اختیار دارید آگاه هستید، اما اجازه ندهید یک ابزار فرآیندی را به شما تحمیل کند.

پرورش و افزایش همکاری.

 مهمترین قابلیت یک سیستم PLM، پرورش و افزایش همکاری در بین افراد با مسئولیت های متفاوت است. این قابلیت به افراد اجازه می دهد تا به جای اینکه با ایجاد یک منبع اطلاعات مشترک از محصول و علم فرآیند به روش قدیمی خطی عمل کنند، به صورت موازی و در کنار هم وظیفه ی خود را انجام دهند. این قابلیت می تواند افراد را تشویق به ابتکار عمل کند، کیفیت را بهبود بخشد و زمان بازاریابی برای محصولات جدید را کاهش دهد.

هزینه های چرخه ی عمر.

PLM

در هنگام ارزیابی گزینه های تجهیزات، همیشه هزینه های چرخه ی عمر را در معادله ی خود بگنجانید. در اکثر وضعیت های تجهیزات بزرگ و اصلی، هزینه ی خالص تجهیزات ۲ تا ۵ درصد از هزینه های چرخه ی عمر را تشکیل می دهند، در حالی که مابقی، هزینه ی استفاده و نگهداری از تجهیزات است.

سادگی را حفظ کنید.

به یاد داشته باشید که طراحی های سخت افزاری و نرم افزاری، تاثیر مستقیمی بر تولید صنعتی دارند. زیبا و پیچیده ترین طراحی های سیستم به مشتری کمک نمی کنند، مگر اینکه سریعتر باشند، نگهداری از آنها آسان تر باشد، از انرژی کمتری استفاده کنند و مهمتر از همه، توسط پرسنل نگهداری تاسیسات قابل درک باشند. گاهی بهتر است زیبایی و پیچیدگی را رها کرده و اگر نتیجه سریع تر به دست می آید و نگهداری از خط تولید آسان تر است، سادگی را جایگزین آنها کنید. آن دسته از افرادی که به قابلیت تولید پر بازده صنعتی اهمیت می دهند از این ایده به گرمی استقبال می کنند.

ضرورت ارزیابی.

PLM-new-way

نرم افزار PLMی را انتخاب کنید که در یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده، قادر به ارزیابی سیستم تولید باشد. این ارزیابی اجازه می دهد ریسک های شکست را در بخش های مختلف فرآیند یا تجهیزات تشخیص دهید. نرم افزار همچنین می تواند برای تشخیص بهترین روش برای ترتیب و نظم دادن به خطوط تولید(از شروع استفاده از مواد خام کارخانه) استفاده شود.

آیا بازپرداختی وجود دارد؟

از اینکه به دیگران بگویید یک سیستم در حال کشیدن نفس های آخر خود است هراس نداشته باشید. فقط چون یک سیستم از دور خارج شده امروز در حال کار کردن است، هیچ تضمینی وجود ندارد که فردا هم همینطور باشد. سعی کنید عملیات ها و مدیریت را آموزش دهید، که این امر برای به روز رسانی های مورد نیاز بسیار مهم است، اما اگر واقعا مشکلی وجود ندارد، فقط فقط به این دلیل که آخرین تکنولوژی موجود را داشته باشید، به روز رسانی نکنید.

پی گیر تجهیزات باشید.

اگر از یک نرم افزار نگهداری جدید استفاده می کنید، حتما اطمینان حاصل کنید که زمان از کار افتادکی، ساعات نگهداری و هزینه های مواد می توانند به راحتی برای هر قطعه ی اصلی تجهیزات قابل پیگیری باشند. این امر به شما کمک می کند در مورد اینکه آیا لازم است هر قطعه جایگزین شود، به روز رسانی شود یا به کار خود ادامه دهد، تصمیمات عاقلانه اتخاذ کنید. همچنین برخی نرم افزار ها قادرند با دریافت اطلاعات، تکنولوژی های شما را نیز ارزیابی کنند.

تولید دیجیتال.

یکی از عناصر PLM تولید دیجیتال است، ای عنصر یک سیستم یکپارچه ی کامپیوتر محور است که شامل شبیه سازی، دید سه بعدی، علم تجزیه و تحلیل و ابزار همکاری می باشد. از این عنصر برای ایجاد همزمان تعاریف فرآیند محصول و تولید استفاده می شود. با به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط با محصول بین گروه های طراحی و تولید،می توان تغییرات هزینه بر(که گاهی در هنگام دستیابی طراحی های اشتباه محصول به مرحله تولید مورد نیاز هستند) را کاهش داد.

همکاری با تامین کنندگان.

work with suppliers

همکاری با تامین کنندگان محصول، یک استراتژی برای مدیریت ابزار و عوامل بر اساس PLM توسعه می دهد که ارزش یک ابزار یا عوامل را به حداکثر رسانده و هزینه های عملکرد آن را کاهش می دهد.

سیاست به روز رسانی.

به روز رسانی های دیجیتال ممکن است بسیار سریع تر از دستگاه های آنالوگ قدیمی از دور خارج شوند. حتما یک سیاست به روز رسانی نرم افزاری/ سخت افزاری مناسب و خوب با فروشنده ی انتخابی خود در پیش بگیرید. در مورد به روز رسانی ها به هیج وجه کوتاهی نکنید.

به مرحله ی تکمیل برسید.

سخت ترین کار رسیدن به مرحله ی “تکمیل” است. وقتی سیستم جا بیفتد و افراد تجربه کسب کنند متوجه خواهید شد که افراد و دستگاه به ویژگی ها و خصوصیات بیشتری نیاز دارند. اگر هیچوقت گستره و دامنه ی کاری خود را متوقف نکنید، هیچگاه به مرحله ی تکمیل نمی رسید. اگر هیچگاه به مرحله ی تکمیل نرسید، حتی اگر همه ی ویژگی های مورد نیاز را هم فراهم کنید، باز هم پروژه شکست خواهد خورد.

وابستگی به فروشندگان.

customers

بر روی تخصص فراهم کنندگان خدمات یا فروشندگان نرم افزار سرمایه گذاری کنید تا به پیاده سازی و نصب کمک کنید. در غیر این صورت، نصب و راه اندازی پروژه دو برابر زمان و هزینه در بر خواهد داشت.

همه چیز را مکتوب کنید.

همیشه بلافاصله بعد از هر اتفاقی در پروژه شرایط را مستند و مکتوب کنید. هزینه و افرادی را منحصرا به این کار اختصاص دهید. به طور مداوم به روز رسانی ها و انتشارات را ثبت کنید، به صورتی که هیچ به روز رسانی یا تعمیری از قلم نیفتد. اطمینان حاصل کنید که درس های آموخته در طول انجام هر پروژه ی مکانیزه کننده را گردآوری کرده اید و آنها را در سیستم PLM خود مکتوب کنید.

به دنبال تاریخچه ی PLM باشید.

به دنبال فروشنده ای باشید که بتواند تاریخچه ای از پشتیبانی یک محصول اتوماسیون خاص و اینکه چه مدت فروخته و پشتیبانی شده است، ارائه دهد. بهتر است سیستم PLC، PAC یا DCS ی را پیدا کنید که حداقل دارای تاریخ PLM 10 ساله باشد. برخی شرکت ها می توانند محصولات تولیدی خود را تا بیش از ۱۰ سال پشتیبانی کنند.

تضاد و ناسازگاری چرخه ی عمر.

بین چرخه های عمر اجزای الکترونیکی صنعتی(چرخه ی عمر کوتاه تر) و خط تولید معمول(چرخه ی عمر طولانی تر) تضاد و ناسازگاری وجود دارد. اجزای اتوماسیون و کنترل جدید تر می توانند کارایی فرآیند را افزایش دهند، اما برای انجام این کار به یک برنامه نیاز دارید. با به روز رسانی، شرکت ها می توانند هزینه ها را کاهش داده و زمان از کار افتادگی را به حداقل برسانند و در عین حال از مزایای محصولات و راه حل های مدرن هم لذت ببرند.

این مقاله چطور بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید